امضای قرارداد بزرگ برقی، مأموریت دوم نواک

  الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیروز با هدف دیدار و گفت‌و‌گو با بیژن زنگنه به منظور پیوستن به اجرای طرح «فریز» نفتی و حمید چیت‌چیان وزرای نفت و نیروی ایران وارد تهران شد. به گزارش مهر، در کنار چانه‌زنی‌های نفتی ایران و روسیه در تهران، امضای قرارداد بزرگ برقی از دیگر محورهای مأموریت وزیر […]

 

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیروز با هدف دیدار و گفت‌و‌گو با بیژن زنگنه به منظور پیوستن به اجرای طرح «فریز» نفتی و حمید چیت‌چیان وزرای نفت و نیروی ایران وارد تهران شد.

به گزارش مهر، در کنار چانه‌زنی‌های نفتی ایران و روسیه در تهران، امضای قرارداد بزرگ برقی از دیگر محورهای مأموریت وزیر انرژی روسیه در تهران است.

چند ماه قبل وزرای نیرو انرژی ایران و روسیه به منظور احداث یک نیروگاه جدید بخاری در منطقه بندرعباس، به روزرسانی یک نیروگاه دیگر برق که پیش‌تر توسط شرکت‌های روسی احداث شده بود، اتصال و سنکرون شبکه برق ایران به روسیه مذاکراتی را انجام داده و توافق اولیه بین مقامات دو کشور حاصل شده بود.

 

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو همچنین از اکتشاف آب‌های ژرف به عنوان یکی دیگر از محورهای مذاکره با وزیر انرژی روسیه نام برده و تأکید کرده بود: در این مذاکرات علاوه بر مباحث فنی و عملیاتی، پیشنهادهای جدید مالی هم از سوی طرف روسی مطرح و ارایه شد.