از بلاگری در پلتفرم‌های داخلی درآمد کسب کنید!

طرح تسهیم درآمد از تولید محتوا به دنبال افزایش انگیزه برای تولید محتوا، تقویت اقتصاد دیجیتال، حمایت از محتوای بومی و برقراری تعادل در زنجیره ارزش دیجیتال است. طبق این سند تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از درآمدی که از ترافیک اینترنتی کاربران برای دیدن محتوای آن‌‌ها به دست می‌آید، سهمی داشته باشند. به گزارش فارس، موفقیت […]

طرح تسهیم درآمد از تولید محتوا به دنبال افزایش انگیزه برای تولید محتوا، تقویت اقتصاد دیجیتال، حمایت از محتوای بومی و برقراری تعادل در زنجیره ارزش دیجیتال است. طبق این سند تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از درآمدی که از ترافیک اینترنتی کاربران برای دیدن محتوای آن‌‌ها به دست می‌آید، سهمی داشته باشند. به گزارش فارس، موفقیت در کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی نیازمند تولید محتوای خلاقانه، تعامل مستمر با مخاطبان و استفاده از استراتژی‌های متنوع درآمدزایی است. انتخاب روش مناسب به نوع محتوا، پلتفرم و میزان تعامل کاربران بستگی دارد. با رشد مداوم پلتفرم‌های دیجیتال و افزایش مصرف محتوا، فرصت‌های بیشتری برای تولیدکنندگان محتوا فراهم شده است، اما برای رسیدن به درآمد پایدار، کیفیت محتوا و ارتباط مؤثر با مخاطبان اهمیت ویژه‌ای دارد. امروزه پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، تیک‌تاک و فیسبوک شرایطی را فراهم کرده‌اند تا کاربران با تولید محتوا در این فضا بتوانند درآمد کسب کنند. در ایران نیز کاربران بسیاری هستند که محتواهای مختلفی تولید می‌کنند و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. در همین راستا شورایعالی فضای مجازی سندی تحت عنوان «سیاست‌‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا» را با هدف حمایت از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال تصویب کرده است. این سند تلاش دارد تا مدل اقتصادی جدیدی را برای مشارکت تولیدکنندگان محتوا در درآمد حاصل از ترافیک مصرفی کاربران ایجاد کند. براساس این سند، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند در درآمدی که از طریق مصرف ترافیک اینترنتی کاربران برای مشاهده محتوای آن‌‌ها ایجاد می‌شود، سهیم شوند. از جمله اهداف کلیدی این طرح می‌توان به افزایش انگیزه تولید محتوا، تقویت اقتصاد دیجیتال، حمایت از محتوای بومی و ایجاد تعادل در زنجیره ارزش دیجیتال اشاره کرد. رئیس مرکز ملی فضای مجازی، سید محمدامین آقامیری؛ درباره این سند می‌گوید که در آخرین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی اصلاحات پیشنهادی مربوط به سند سیاست‌‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری شبکه و تسهیم درآمد محتوا با رأی موافق اعضا تصویب شد. این سند که پیش‌تر با همکاری مشترک و هم‌افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی و وزارت ارتباطات تدوین شده بود، به دنبال رشد و توسعه هرچه بیشتر اقتصاد محتوای دیجیتال است. رئیس مرکز ملی فضای مجازی، برای شفافیت سند توضیح داد که براساس این مصوبه، بخشی از هزینه‌ای که کاربران برای دسترسی به محتوای دیجیتال پرداخت می‌کنند به تولیدکنندگان محتوا اختصاص خواهد یافت و با نهایی شدن آیین‌نامه‌های اجرایی، این سیاست رسماً ابلاغ و اجرایی خواهد شد و انتظار می‌رود که تولیدکنندگان محتوا به‌زودی از مزایای این طرح بهره‌مند شوند

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مشتری دارد

خانم نوری یک قناد است، او درباره تولید محتوا مربوط به پخت کیک و شیرینی می‌گوید: من روزانه حداقل یک محتوا مربوط به شغلم ایجاد می‌کنم و آن را در یوتیوب بارگذاری می‌کنم، این کار علاوه بر اینکه به من کمک می‌کند تا نشان تجاری (برند) دیده شود همچنین از طریق تولید محتوا هم درآمدی دارم اما معتقدم اگر این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی خودمان بیفتد برای من و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا بهتر خواهد بود. کارشناسان معتقدند که برای اجرای موفق این سند، باید شفافیت در مدل تسهیم درآمد افزایش یابد از تولیدکنندگان خرد حمایت شود و نظارت مستمر بر روند اجرای آن صورت گیرد. همچنین، همکاری نزدیک با بخش‌خصوصی و فعالان صنعت محتوا از جمله پیشنهاداتی است که می‌تواند به بهبود اجرای این طرح کمک کند. موفقیت در کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی نیازمند تولید محتوای خلاقانه، تعامل مستمر با مخاطبان و استفاده از راهبُردهای متنوع درآمدزایی است. انتخاب روش مناسب به نوع محتوا، پلتفرم و میزان تعامل کاربران بستگی دارد. با رشد مداوم پلتفرم‌های دیجیتال و افزایش مصرف محتوا، فرصت‌های بیشتری برای تولیدکنندگان محتوا فراهم شده است اما برای رسیدن به درآمد پایدار، کیفیت محتوا و ارتباط مؤثر با مخاطبان اهمیت ویژه‌ای دارد.