سخنگوی شورایرقابت، گفت: خودروی وارداتی گرانقیمت به درد آحاد جامعه نمیخورد و کسانی که توان خرید آنها را دارند احتیاجی به این طرح ندارند. سخنگوی شورایرقابت، با بیان اینکه، اجازه واردات خودرو به کشور داده شده اما در حد گفتار و روی کاغذ، گفت: تعرفههایی که طرح شده به بازار لطمه میزند. به گزارش مناقصهمزایده، […]
سخنگوی شورایرقابت، گفت: خودروی وارداتی گرانقیمت به درد آحاد جامعه نمیخورد و کسانی که توان خرید آنها را دارند احتیاجی به این طرح ندارند. سخنگوی شورایرقابت، با بیان اینکه، اجازه واردات خودرو به کشور داده شده اما در حد گفتار و روی کاغذ، گفت: تعرفههایی که طرح شده به بازار لطمه میزند. به گزارش مناقصهمزایده، سپهر دادجویتوکلی؛ گفت: باید تعرفه کنترل و واردات تسریع شود. بهعنوان نمونه اگر قیمت تعیین میشود با فرمول کاستپلاس این اتفاق رخ دهد تا در آن دیگر سخنی نباشد. وی افزود: کاستپلاس به فرمولی میگویند که هزینه تمامشده به علاوه سود را حساب میکند و اینگونه قیمت منطقیای برای خودرو تعیین میشود. سخنگوی شورایرقابت، گفت: قیمت خودروی داخلی بر این اساس تعیین میشود، خودروسازان کشور بر این اساس از بهمن ۱۴۰۳ نمیتوانند ادعای ضرر داشته باشد اگر براساس این فرمول تعیین قیمت، گفته شود که زیانده هستند پس باید در بخش فنی و تأمینکنندگان تحقیق کرد که آیا وظایف خود را صحیح و به درستی انجام میدهند؟ یا خیر. دادجویتوکلی؛ در ادامه گفت: براساس فرمول و دستورالعمل آن، تمام جوانب دیده شده و تعیین قیمت انجام میشود. اما این سؤال مطرح است که آیا همه ارکان این صنعت وظایف خود را به درستی انجام میدهند. سخنگوی شورایرقابت، با اشاره به اینکه قطعات و محصول داخلی از نظر کیفیت و… برای مشتری شناخته شده هستند، افزود: قیمت آن طوری است که مردم گرچه به سختی اما میتوانند تهیه کنند. دادجویتوکلی؛ گفت: برای واردات نیز باید بر همین اساس خودرویی وارد شود که با این خودروی داخلی بتواند رقابت کند، نه اینکه خودرویی که قیمت بسیار داشته باشد به کشور وارد شود زیرا فایدهای برای صنعت خودروی کشور نخواهد داشت. وی بیان داشت: وارد کردن خودروی چند میلیاردی به چه دلیلی وارد کشور میشود و چه سودی خواهد داشت؟ این نوع خودروها برای مشتری خاص وارد میشود که آن هم بدون این طرحها امکان خرید خودروی گرانقیمت را دارد.
دیدگاه بسته شده است.