هشدار قائم مقام چیت‌چیان درباره مصرف آب

  قائم مقام وزیر نیرو با هشدار نسبت به مصرف بی‌رویه آب در خانه تکانی‌های نوروزی، گفت: استفاده بی‌رویه از آب در این ایام در واقع پیش‌خور کردن بخشی از ذخیره آب تابستان آینده است. ستار محمودی در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که در آستانه سال نو قرار داریم، گفت: فرهنگ پاکیزگی ایرانی ایجاب […]

 

قائم مقام وزیر نیرو با هشدار نسبت به مصرف بی‌رویه آب در خانه تکانی‌های نوروزی، گفت: استفاده بی‌رویه از آب در این ایام در واقع پیش‌خور کردن بخشی از ذخیره آب تابستان آینده است.

ستار محمودی در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که در آستانه سال نو قرار داریم، گفت: فرهنگ پاکیزگی ایرانی ایجاب می‌کند که نظافت و تمیزی در ابعاد مختلف صورت بگیرد و منازل خانه تکانی می‌شود. اما یکی از مصارف عمده برای رسیدگی به این امور آب است و ما درخواست داریم از مردم که کنترل مصرف آب را از یاد نبرند.

قائم مقام وزیر نیرو با تأکید بر این‌که ما کسی را از مصرف آب و انجام خانه تکانی منع نمی‌کنیم اظهار داشت: اگر قرار است فرش‌های منازل شستشو شود از طریق قالیشویی‌‌ها انجام شود، چون آن‌ها منابع آب غیرکیفی را که برای شرب نیست، در اختیار دارند.

محمودی خاطرنشان کرد: مردم دقت کنند از آب شبکه شهری استفاده نکنند و یا در منازل خود اقدام به شستشوی فرش و سایر موارد نکنند. مصارف آب در روزهای پایان سال به ویژه در جایی که از آب سد‌ها استفاده می‌شود، عملاً یک سهمی از ذخیره آب تابستان را پیش خور می‌کنیم.

این مقام مسؤول در وزارت نیرو ادامه داد: اگر امروز در مصرف آب صرفه‌جویی شود ما می‌توانیم آب را در پشت سد‌ها ذخیره کنیم و زمانی که درجه حرارت بالا می‌رود و نیاز‌ها به آب حادتر می‌شود، آن را برای مصارف مردم اختصاص دهیم.

 

قائم مقام وزیر نیرو گفت: ما خواهشمان از مردم این است که در کنار همه فرهنگ‌های خوبی که داریم و در نوروز به استقبال تحول و نو شدن می‌رویم، یکی از تحولات نیز رعایت شیوه مصرف آب و برق باشد. به گفته محمودی، رعایت مصرف در این بخش‌ها و همچنین رعایت مصرف گاز، بنزین و مانند آن نشان از توسعه‌یافتگی یک جامعه است.