مقام مسؤول وزارت راه و شهرسازی دولت ۱۵۹۲ میلیارد تومان بدهی به ۴۰۰۰ پیمانکار راه روستایی دارد رییس هیأت مدیره انجمن خیرین راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات موجود از سال ۹۳ تا کنون برای انجام ۲۰ پروژه اولویت دار راهسازی ۱۴۷ میلیارد تومان هزینه شده که ۶۰ میلیارد تومان (بیش از ۴۰ درصد) آن […]
مقام مسؤول وزارت راه و شهرسازی
دولت ۱۵۹۲ میلیارد تومان بدهی به ۴۰۰۰ پیمانکار راه روستایی دارد
رییس هیأت مدیره انجمن خیرین راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات موجود از سال ۹۳ تا کنون برای انجام ۲۰ پروژه اولویت دار راهسازی ۱۴۷ میلیارد تومان هزینه شده که ۶۰ میلیارد تومان (بیش از ۴۰ درصد) آن توسط خیرین تأمین شده است.
صادق افشار افزود: ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی و مناطق محروم آسفالت شده، ۳۳ دستگاه پل احداث و ۵ نقطه حادثهخیز نیز اصلاح شده است.
همچنین سیدحسنمیرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور روستایی گفت: اکنون ۹۲ درصد روستاییان کشور به راههای آسفالت دسترسی دارند و در ۳ سال گذشته ۹ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و ۸ هزار کیلومتر دیگر روکش آسفالت شده است.
وی افزود: براساس بودجه سال ۹۴ و ۹۵، یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه راههای روستایی پیشبینی شده، اما تا کنون یک میلیارد تومان برای این بخش اختصاص یافته است.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی یک هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان بدهی به ۴ هزار پیمانکار راه روستایی دارد، اما تا کنون نتوانستیم مطالبات آنها را پرداخت کنیم و انتظار میرود تا پایان امسال با تخصیص اعتبارات مناسب بخشی از طلب پیمانکاران پرداخت شود.
میرشفیع یادآور شد: مرداد امسال به دستور رییس سازمان برنامه و بودجه قرار بود یک هزار میلیارد تومان به این بخش پرداخت شود، تا بخشی از مطالبات پیمانکاران را بپردازیم، اما هفته گذشته مشخص شد که هیچ مبلغی برای این منظور اختصاص پیدا نمیکند.
وی گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید ۳۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث شود و انتظار میرود با مشارکت خیرین راهساز این برنامه در ۵ سال اجرایی شود.
همچنین ولی فهیمی مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: مطابق اولویتهای شناسایی شده در روستاها و مناطق محروم، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی پیشبینی شده که هزینه آن ۴ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
وی افزود: وزارت راهوشهرسازی ۱۵ هزار تن قیر برپایه اولویت آسفالت راههای روستایی و مناطق محروم را پیشبینی کرده و هزینه تأمین قیر این راهها به میزان ۸۰ درصد از سوی خیرین راهساز و بقیه توسط دولت صورت میگیرد.
انجمن خیرین راه و ترابری یک تشکل مردم نهاد است که در سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرده و در شبکه حمل و نقل به ویژه در راههای روستایی و مناطق محروم کشور به عنوان بازوی سوم برنامه توسعه حمل و نقل دولت ایفای نقش میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.