آمادگی مؤسسه فناوری اتریش برای همکاری علمی با ایران

در بازدید معاون وزیر علوم مطرح شد آمادگی مؤسسه فناوری اتریش برای همکاری علمی با ایران آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فناوری مؤسسه فناوری اتریش آمادگی خود را برای پذیرش تعدادی از محققان، نوآوران و فناوران ایرانی برای گذراندن دوره‌های تحقیقاتی و آموزشی اعلام کرد. به گزارش مهر، وحیداحمدی، معاون پژوهشی وزیر علوم از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و […]

در بازدید معاون وزیر علوم مطرح شد

آمادگی مؤسسه فناوری اتریش برای همکاری علمی با ایران

آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فناوری مؤسسه فناوری اتریش آمادگی خود را برای پذیرش تعدادی از محققان، نوآوران و فناوران ایرانی برای گذراندن دوره‌های تحقیقاتی و آموزشی اعلام کرد.

به گزارش مهر، وحیداحمدی، معاون پژوهشی وزیر علوم از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و فناوری مؤسسه فناوری اتریش واقع در شهر وین بازدید کرد. در ابتدای این دیدار پروفسور هابیل‌جوزف‌فروهلیش، رییس بخش فناوری مؤسسه فناوری اتریش به معرفی توانمندی‌های تحقیقاتی و فناوری اتریش و سابقه همکاری‌های انجام شده با مراکز علمی و فناوری ایران به معرفی مختصر آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فعال در حوزه فناوری مؤسسه فناوری اتریش پرداخت.

وی گفت: آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فناوری این مؤسسه به ویژه در حوزه‌های مربوط به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی‌های خورشیدی و بادی و حوزه فناوری اطلاعات و نیز ایجاد شهرهای هوشمند پیشرو هستند.

فروهلیش از علاقه‌مندی زیاد خود به همکاری و تعامل با مراکز فناوری، نوآوری و صنعتی ایران گفت و در ادامه افزود: ایران از نظر فناوری پتانسیل بالایی دارد؛ آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فناوری مؤسسه فناوری اتریش آمادگی خود را برای پذیرش تعدادی از محققان، نوآوران و فناوران ایرانی برای گذراندن دوره‌های تحقیقاتی و آموزشی اعلام داشت.

در ادامه این بازدید، احمدی از کارگاه‌های فناوری در حوزه فناوری اطلاعات، تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، ساخت قطعات پرکاربرد در حوزه الکترونیک بازدید کرد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مورد بازدید این مرکز حوزه ایجاد شهر‌های هوشمند بود. در این قسمت از بازدید، مدیر پروژه ایجاد شهرهای هوشمند گزارشی را از نحوه فعالیت‌ها و ایجاد شهرهای هوشمند ارایه داده و آمادگی خود را برای حضور در ایران و مشارکت در ایجاد شهرهای هوشمند اعلام کرد.

در این جلسه احمدی گزارش مختصری از مدل ایجاد شهر هوشمند در استان بوشهر ارایه کرده و ابراز امیدواری کردند مدل ایجاد شهر هوشمند در این مؤسسه قابلیت مشارکت در بخشی از پروژه شهر هوشمند بوشهر را داشته باشد.

همچنین در بخش شهرهای هوشمند مؤسسه فناوری اتریش، فرهنگ فصیحی، دبیر هماهنگ‌کننده کمیسیون‌های شورای عالی عتف گزارشی را از عملکرد و طرح‌های فناورانه مناطق ۵ گانه ویژه علم و فناوری ارایه کرد.

 

در این دیدار معاون سفیر ایران در اتریش، قربانی‌اصل، رایزن علمی ایران در اروپا، معاون اجرایی دبیرکل، مشاور دبیرکل، دبیر هماهنگ‌کننده کمسیون‌های شورای عالی عتف و شهرکی، عضو گروه مشاوران دبیرکل حضور داشتند.