در مراسمی، الحاقیه آغاز مطالعات فنی موافقتنامه احداث راهآهن رشت – آستارا میان ایران و روسیه به امضاء رسید. به گزارش مناقصهمزایده، در مراسمی با حضور وزیر راهوشهرسازی جمهوری اسلامی ایران، وزیر حملونقل جمهوری فدراتیو روسیه و معاونان وزیر راهوشهرسازی، الحاقیه آغاز مطالعات فنی و زمینشناسی موافقتنامه احداث راهآهن رشت-آستارا میان ایران و کشور روسیه […]
در مراسمی، الحاقیه آغاز مطالعات فنی موافقتنامه احداث راهآهن رشت – آستارا میان ایران و روسیه به امضاء رسید. به گزارش مناقصهمزایده، در مراسمی با حضور وزیر راهوشهرسازی جمهوری اسلامی ایران، وزیر حملونقل جمهوری فدراتیو روسیه و معاونان وزیر راهوشهرسازی، الحاقیه آغاز مطالعات فنی و زمینشناسی موافقتنامه احداث راهآهن رشت-آستارا میان ایران و کشور روسیه به امضای مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور و مدیر شرکت کاسپین سرویسز روسیه رسید. هوشنگ بازوند؛ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، گفت: ساخت راهآهن رشت-آستارا با توجه به تأکید رئیسجمهور و وزیر راهوشهرسازی یک ضرورت برای ایران محسوب میشود و انتظار میرود بعد از امضای این الحاقیه مطالعات فنی و زمینشناسی این پروژه استراتژیک ریلی از سوی طرف روس آغاز شود. وی از آمادگی کامل شرکت ساخت و توسعه برای شروع این همکاری خبر داد و گفت: در حالحاضر هیچ مانعی برای شروع کارهای مطالعاتی در بخشهایی از پروژه که تملک اراضی آن صورت گرفته است وجود ندارد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، همچنین با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی احداث راهآهن رشت-آستارا در استان گیلان، ادامه داد: این کمیته، تملک اراضی زمینهای مورد نیاز احداث این پروژه را سرلوحه کار خود قرار داده است و با توجه به همکاری سایر بخشهای در به ثمر رسیدن این پروژه ریلی مهم، تمامی شرایط برای شروع مطالعات فراهم شده است. وی تأکید کرد: با توجه به موافقت طرفین مقرر شد همزمان با آغاز مطالعات مهندسی ساخت راهآهن رشت-آستارا، تملک اراضی باقیمانده مسیر نیز از سوی ایران با سرعت پیگیری و انجام شود. معاون وزیر راه وشهرسازی، ادامه داد: با توجه به مذاکرات و نشستهای متعدد صورت گرفته برای همکاری میان ایران و کشور روسیه با هدف احداث راهآهن رشت-آستارا، این الحاقیه سرآغاز برآوردهای نهایی حجم عملیات اجرایی و هزینههای ساخت است. بازوند؛ با اشاره به اهمیت ساخت این پروژه برای کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه اظهار داشت: تکمیل شدن کریدور شمال – جنوب یک اقدام بینالمللی است که در توسعه منطقهای نیز بسیار مؤثر خواهد بود و راهآهن رشت-آستارا آخرین حلقه تکمیل شدن این کریدور است.
دیدگاه بسته شده است.