ایجاد منطقه حائل توسط آمریکا و روسیه در خط تماس کرد‌‌ها و ارتش ترکیه در منبج

ایجاد منطقه حائل توسط آمریکا و روسیه در خط تماس کرد‌‌ها و ارتش ترکیه در منبج روسیه و آمریکا در تلاش برای رفع تنش‌‌‌ها میان جناح‌های رقیبی که در شمال سوریه با داعش می‌جنگند، در اطراف شهر منبج نیرو مستقر کرده‌اند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، این اولین عملیات نزدیک دو ابر قدرت […]

ایجاد منطقه حائل توسط آمریکا و روسیه در خط تماس کرد‌‌ها و ارتش ترکیه در منبج

روسیه و آمریکا در تلاش برای رفع تنش‌‌‌ها میان جناح‌های رقیبی که در شمال سوریه با داعش می‌جنگند، در اطراف شهر منبج نیرو مستقر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، این اولین عملیات نزدیک دو ابر قدرت در سوریه است و دو طرف نیروهایی را به اطراف شهر منبج در شمال سوریه اعزام کرده‌اند تا از درگیری میان نیروهای سوریه دموکراتیک (تحت حمایت آمریکا) و شورشیان سوری تحت حمایت آنکارا و ارتش ترکیه ممانعت کنند.

شورای نظامی منبج که گروهی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک است، دوشنبه اعلام کرد شهر تحت حفاظت ائتلاف تحت امر آمریکا قرار گرفته است. این تحولات چند روز پس از درگیری‌ آنها با ارتش آزاد سوریه (تحت حمایت ترکیه) رخ داد. شرفان‌درویش، سخنگوی شورای نظامی منبج گفت: آنها(آمریکا و روسیه) گشت‌زنی‌هایشان را افزایش داده و خودروهای زرهی آورده‌اند.

در روزهای گذشته چندین خودروی‌زرهی آمریکا با پرچم این کشور در منبج و اطراف آن به گشتی‌زنی پرداختند و پنتاگون آن را تلاشی برای «مطمئن کردن» متحدان توصیف کرده است.

در همین حال شورای نظامی منبج پیشتر از نیروهای روسیه و سوریه خواسته بود تا بین منبج و نیروهای ترکیه مستقر در شهر الباب یک منطقه حائل ایجاد کنند. سخنگوی ستاد کل روسیه هم تأیید کرد فرماندهانش در سوریه درباره توافقی با نیروهای وفادار به دمشق مذاکره کردند تا کنترل بسیاری از روستاهای تحت‌کنترل کرد‌‌ها را به دست بگیرند.

 

با استقرار نیروهای زمینی روسیه و آمریکا در شمال سوریه این اولین تماس نزدیک نیروهای دو کشور محسوب می‌شود. گفته شده این اقدام با توافقی قبلی انجام پذیرفته تا منطقه حائلی میان ارتش ترکیه و نیروهای کرد سوری ایجاد شود و توان این نیرو‌‌ها صرف کاری غیر از جنگ با داعش نشود.