لزوم بسیج مردم برای اشتغال‌زایی در کشور

لزوم بسیج مردم برای اشتغال‌زایی در کشور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: باید مردم را بسیج کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آنها مشکلات کشور را رفع کرده و شاهد بهبود شرایط شهر‌ها باشیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدمخبر در مراسم افتتاح طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) […]

لزوم بسیج مردم برای اشتغال‌زایی در کشور

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: باید مردم را بسیج کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های آنها مشکلات کشور را رفع کرده و شاهد بهبود شرایط شهر‌ها باشیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدمخبر در مراسم افتتاح طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان قم با حضور علی‌لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با تدابیر رهبری در سال‌های اخیر جهت‌گیری جدی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اتفاق افتاد و امروز در ستاد هیچ کاری که از ۳ ضلع محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی خارج باشد، نداریم.

وی با تأکید بر این‌که کل اعتبار و منابع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم هزینه می‌شود، تصریح کرد: ظرف ۴ سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده‌ایم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به مشاغل ایجاد شده در سطح کشور گفت: این مشاغل در مناطق محروم بوده و به جامعه تحصیلکرده اختصاص داشته است.

وی استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموختگان کشور را در اشتغال‌زایی مورد توجه قرارداد و گفت: ۴ هزار روستا را در کشور هدف‌گذاری کردیم که از این تعداد، ۲ هزار موردشان را بی‌نیاز کرده‌ایم و در ۳۱ استان کشور مشغول خدمت هستیم.

دکتر مخبر تصریح کرد: هر جا ورود کردیم نخستین محور فعالیتمان، اشتغال‌زایی بوده است؛ نزدیک به هزار مدرسه در کشور در حال ساخت داشتیم که حدود ۸۰۰ مورد را تحویل داده‌ایم.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۵۰ هزار وام قرض‌الحسنه به مردم در کشور داده شده است، گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار نفر در کشور بیمه تکمیلی شده‌اند، ۱۱ بیمارستان نیمه‌کاره را در حال تکمیل داریم که ۴ مورد اتمام یافته و ۲۱ هزار خانه در مناطق محروم کشور ساخته‌ایم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم در مناطق محروم هرجایی که روحانی و مبلغ روستا خانه ندارد، خانه برای آنها تأمین می‌کنیم.

وی با تأکید بر پرداخت هزینه درمان بیش از ۴۵ هزار بیمار سرطانی اظهار کرد: با این وجود و اقدامات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف در کشور انجام گرفته است، محور کار ما اشتغال بوده که طی این سال‌ها بیش از ۳۰۰ کارخانه و بنگاه کوچک بر محور ظرفیت‌های بومی ایجاد کرده‌ایم.

 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: همچنین در بنیاد برکت ۳۰۰ شرکت مدیریت می‌شود که ۲۵ نوع خدمت را ارایه می‌کنند که تمام این خدمات با ۴۰ نیرو انجام می‌شود و اتکای ما بر مردم است.