معاون وزیر نفت:زیرساخت‌های توسعه صنایع تکمیلی فراهم می‌شود

    معاون وزیر نفت با تأکید بر تولید انواع گریدهای پتروشیمی در داخل کشور گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دفتر صنایع پایین‌دستی برای توسعه صنایع تکمیلی و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها، اقدام‌های مختلفی را در حال پیگیری و انجام دارد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی در […]

 

 

معاون وزیر نفت با تأکید بر تولید انواع گریدهای پتروشیمی در داخل کشور گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دفتر صنایع پایین‌دستی برای توسعه صنایع تکمیلی و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها، اقدام‌های مختلفی را در حال پیگیری و انجام دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی در نشست آشنایی تشکل‌ها با سیاست‌های جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار‌کرد: وظیفه این شرکت تأمین فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی مورد نیاز کشور و نیز توسعه بخش‌های بالادست و میان‌دست است.

وی با تأکید بر تولید محصولات مورد نیاز صنایع پایین‌دست به منظور بی‌نیاز شدن از بازارهای خارجی افزود: در این مسیر باید برنامه‌ریزی برای تولید انواع مختلف گریدهای مورد نیاز داخلی صورت پذیرد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برای توسعه صنایع تکمیلی و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها اقدام‌های مختلفی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دفتر صنایع پایین‌دستی در حال پیگیری و انجام است.

وی با بیان این که پیگیری برای اصلاح برخی قوانین و سیاست‌های حمایتی برای توسعه صنایع پایین‌دستی و نیز تعریف زیرساخت‌ها از دیگر اقدام‌های لازم برای توسعه صنایع پایین‌دستی است، گفت: به این منظور، ایجاد کارگروه‌ها و نشست‌های تخصصی برای رفع چالش‌ها و مشکلات می‌تواند راهگشا باشد.

 

شاهدایی تصریح‌کرد: همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان شهرک‌های صنعتی ایران می‌تواند در توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی مؤثر باشد و باید با همکاری و تعامل برای توسعه صنایع پایین‌دستی و دوری از خام‌فروشی تلاش کنیم.