از سوی پالایشگاه لاوان انجام می‌شود،عرضه روزانه ٢,٨ میلیون لیتر یورو ٤ به بازار مصرف

    پالایشگاه لاوان روزانه ٢,٨ میلیون لیتر فرآورده ترکیبی (گازوییل و سوخت جت) با استاندارد یورو ٤ تولید و روانه بازار مصرف می‌کند. مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان به شانا گفت: این مقدار فرآورده از جمله طرح‌هایی است که در قالب پروژه‌های تحت لیسانس اجرا شده است. محمد علی اخباری با بیان این‌که پروژه‌های […]

 

 

پالایشگاه لاوان روزانه ٢,٨ میلیون لیتر فرآورده ترکیبی (گازوییل و سوخت جت) با استاندارد یورو ٤ تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان به شانا گفت: این مقدار فرآورده از جمله طرح‌هایی است که در قالب پروژه‌های تحت لیسانس اجرا شده است.

محمد علی اخباری با بیان این‌که پروژه‌های تحت لیسانس شامل واحد تبدیل کاتالیستی دوم (بنزین‌سازی) ایزومریزاسیون، گوگرد‌زدایی و بازیافت گوگرد، تعریف شده است، تصریح کرد: واحد گوگرد‌زدایی (HDS) از بهمن ماه امسال محصول ترکیبی خود (نفت گاز و سوخت جت یورو ٤) را تولید و روانه بازار مصرف کرده است.

وی اظهار کرد: در پالایشگاه لاوان علاوه بر طرح‌های تحت لیسانس، طرح‌های دیگری با هدف بهبود فرایند و افزایش ظرفیت محصول اجرا شده که ایجاد واحدهای یوتیلیتی و سرویسهای جانبی به منظور ارتقای مقدار تولید برق، بخار، نیتروژن و هوا از آن جمله است.

به گفته اخباری، اجرای طرح‌های بهبود فرایند و افزایش ظرفیت سبب شده است تا ظرفیت تولید نفت خام از ٣٠ هزار بشکه در روز به ٥٥ هزار بشکه افزایش یابد و به عبارتی دیگر ضمن تولید روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت خام، ٢٥ هزار بشکه میعانات گازی نیز به تولید روزانه پالایشگاه لاوان افزوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان ادامه داد: همچنین در نتیجه افزایش بهبود فرایند و افزایش ظرفیت، نفت کوره تولیدی این پالایشگاه از ٢٨ درصد به ٢٠ درصد کاهش یافته است که این از دستاوردهای مهم اجرای این طرح‌ها به شمار می‌آید.

به گفته اخباری، میعانات گازی تولیدی که شامل نفتا و گازوییل است، سبب افزایش تولید بنزین بیش‌تری در پالایشگاه شده است.

 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه دو میلیون و۸۰۰ هزار لیتر محصول ترکیبی نفت گاز و سوخت جت با استاندارد یورو ٤ در پالایشگاه لاوان تولید می‌شود که ٦٠٠ هزار لیتر آن سوخت جت و ٢,٢ میلیون لیتر دیگر نیز گازوییل یورو ٤ است.