وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ در گزارش شاخصهای آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۳ نشان میدهد سهم شکایات حوزه ارتباطات ثابت ۶۵ درصد و ارتباطات سیار ۳۵ درصد گزارش شده که دقیقاً مشابه تابستان ۱۴۰۳ است. براساس گزارش شاخصهای آماری بخش ارتباطات و فناوری […]
وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ در گزارش شاخصهای آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۳ نشان میدهد سهم شکایات حوزه ارتباطات ثابت ۶۵ درصد و ارتباطات سیار ۳۵ درصد گزارش شده که دقیقاً مشابه تابستان ۱۴۰۳ است. براساس گزارش شاخصهای آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۳ که توسط معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، جزئیات مربوط به عملکرد شاخصهای ارتباطی و فناوری اطلاعات، وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار، شاخص خدمات پستی و عملکرد شرکتهای ارائه خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهوارهای مورد بررسی قرار گرفته است.
فیبرنوری؛ پروژهای که آمار آن در گزارشها بهروز نمیشود
برپایه این گزارش، اکنون ۱۷۰ شهر دارای پوشش فیبرنوری بالای ۶۰ درصد، ۵۲ شهر دارای پوشش بین ۳۰ تا ۶۰ درصد، ۲۱۰ شهر دارای پوشش زیر۳۰ درصد هستند. آماری که در این گزارش منتشر شده مربوط به سه ماهه نخست سال است که در سه ماهه دوم و سوم عینا تکرار شده و آمار جدیدی از توسعه فیبرنوری در دسترس نیست.
۵۵ هزار تلفن همگانی در سطح کشور
براساس این گزارش، تعداد تلفن همگانی در پاییز ۱۴۰۳ به ۵۵ هزار و ۷۱۹ دستگاه رسیده که نسبت به پاییز سال گذشته کاهش ۶٫۷۶ درصدی را تجربه کرده است. تعداد تلفن همگانی جادهای نیز اکنون به یکهزار و ۳۰۷ دستگاه رسیده است که در این بخش نیز کاهش ۳٫۰۴ درصدی مشاهده میشود.
متوسط مکالمه هر کاربر ۱۸۰ دقیقه
در بخشی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه به تفکیک اپراتور اشاره شده که براساس آن سهم همراه اول ۵۳ درصد، ایرانسل ۴۳ درصد و رایتل چهار درصد است. در این گزارش متوسط مکالمه ماهانه هر کاربر بیش از ۱۸۰ دقیقه و متوسط پیامک ماهانه بهازای هر کاربر ۱۱۶ پیامک گزارش شده است.
سهم ۶۵ درصدی اینترنت ثابت از شکایات ثبت شده در حوزه ارتباطات
وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ مبحث دیگری است که در این گزارش گنجانده شده است. سهم شکایات حوزه ارتباطات ثابت ۶۵ درصد و ارتباطات سیار ۳۵ درصد گزارش شده است که دقیقاً مشابه تابستان ۱۴۰۳ است.
ترافیک ۸۷ میلیونی مرسولات پستی در پاییز ۱۴۰۳
مجموع عملکرد شرکت ملی پست و شرکتهای پستی ارائهدهنده خدمات پستی بخش دیگری از این گزارش است. تعداد واحدهای پستی شهری در کشور دوهزار و ۸۲۷، تعداد واحدهای پستی روستایی چهارهزار و ۴۰۹، ترافیک بینالملل ۱۶ هزار و ۴۷۲ مرسوله و ترافیک کل ۸۷ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۳ مرسوله گزارش شده است. سرانه مرسوله برای هر فرد به بیش از یک مرسوله رسیده که نسبت به تابستان ۱۴۰۳ افزایش داشته است. درصد توزیع موفق داخله ۹۳٫۹۷ و درصد برگشتی داخله ۶٫۰۳ گزارش شده است.
وزیر ارتباطات، در پاسخ به گلایه برخی کاربران درباره سرعت اینترنت، گفت: اینترنت ثابت در مقایسه با قبل ۲۰ درصد سریعتر شده است. به گزارش مهر، عیسی زارعپور؛ در برنامه پاسخگویی بیواسطه اعضای هیأت دولت به مطالبات مردمی درخصوص مشکل یکی از کاربران درباره فیلترینگ و ضعیف شدن اینترنت، تصریح کرد: موضوع فیلترینگ فقط مربوط […]
دیدگاه بسته شده است.