نائبرئیس شورای شهر تهران، از تلاش برای تکمیل بسته توافقی چینیها برای تأمین ۲۵۰۰ اتوبوس و ۲۷۵۰۰ تاکسی تا پایان خردادماه خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی سروری؛ نائب رئیس شورای شهر تهران، پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به رونمایی از بسته حملونقل برقی، اظهار کرد: خیلی خوشحالیم […]
نائبرئیس شورای شهر تهران، از تلاش برای تکمیل بسته توافقی چینیها برای تأمین ۲۵۰۰ اتوبوس و ۲۷۵۰۰ تاکسی تا پایان خردادماه خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی سروری؛ نائب رئیس شورای شهر تهران، پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به رونمایی از بسته حملونقل برقی، اظهار کرد: خیلی خوشحالیم وعدهای که به شهروندان دادیم را در قسمت اول به نتیجه رساندیم و در روز پنجشنبه هفته گذشته از اولین بسته حملونقل برقی با حضور رئیسجمهور رونمایی کردیم. ۱۸۹ اتوبوس برقی و نزدیک به ۲۰۰۰ تاکسی برقی خبر خوشی بود که شهروندان تهران آن را استماع کردند و قرار داریم تا پایان سال تعداد اتوبوسهای برقی تا ۵۰۰ اتوبوس و تعداد تاکسیهای برقی به ۶۰۰۰ تاکسی افزایش پیدا کنند. وی ادامه داد: تلاش ما این است که تا پایان خردادماه بتوانیم بسته توافقی چینیها یعنی ۲۵۰۰ اتوبوس و ۲۷۵۰۰ تاکسی را تکمیل کنیم. نائب رئیس شورای شهر تهران، با بیان اینکه هدف کلی حملونقل ترکیبی در تهران است، گفت: به این صورت که هر فرد تهرانی در کمترین مدت به یکی از ناوگان حملونقلی برسد و ما نیز بتوانیم یک محدودیت جدی برای خودروهای شخصی ایجاد کنیم. این مهمترین کار ما برای کاهش آلودگی هواست. حجتالسلام آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه بالاخره رویای برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی و وعده صادق مدیریت شهری در این دوره مدیریت شهری محقق شد، اظهار کرد: بسته حملونقل برقی در راستای کاهش آلایندههای زیستمحیطی به بهرهبرداری رسید و امید است سال آینده با ورود همه خودروهای برقی که قرارداد آن منعقد شده است، تهران به ۵۰۰۰ اتوبوس که عمدتاً برقی هستند، مجهز شود. رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، با بیان اینکه سابقه برقیسازی اتوبوس در تهران به سال ۷۱ بر میگردد که تنها هشت کیلومتر از میدان امام حسین تا تهرانپارس بر میگردد، گفت: اما به دلیل شرایط اتوبوس، امکان توسعه آنها نبود و حالا نسل جدید اتوبوسهای برقی به خیابانهای تهران وارد شده؛ اما در شروع هر کار مشکلاتی است و باید مورد توجه قرار گیرد از جمله تابآوری باتریهای شارژی آنها در ترافیکهای سنگین تهران باید بررسی شود و پشتیبانی ایستگاههای شارژ به فراخور تعداد اتوبوس و تاکسی برقی باید افزایش یابد و بر روی خدمات پس از فروش نیز تأکید کرد و تسهیلات بانکی مناسب و راضیکننده باید محقق شود. نائب رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به اقدامات لازم در جهت کاهش آلودگی هوا، گفت: حملونقل ترکیبی در تهران هدف ماست و هر فرد تهرانی باید در کمترین مدت به یکی از ناوگان حملونقلی برسد و بر این اساس میتوانیم یک محدودیت جدی برای خودروهای شخصی ایجاد کنیم.
دیدگاه بسته شده است.