رئیس سازمان راهداری عنوان کرد

عامل اصلی تخریب جاده‌های کشور چیست؟

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: بیش‌ترین خسارت وارده به شبکه راه‌های کشور ناشی از اضافه تُناژ بار ناوگان باری عبوری است. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا اکبری؛ در نشست با اعضای انجمن شرکت‌های راهسازی ایران، با اشاره به سهم اضافه تُناژ بار در وارد آمدن آسیب‌های جدی به شبکه راه‌های کشور، بر ضرورت چاره‌جویی […]

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: بیش‌ترین خسارت وارده به شبکه راه‌های کشور ناشی از اضافه تُناژ بار ناوگان باری عبوری است. به گزارش مناقصه‌مزایده، رضا اکبری؛ در نشست با اعضای انجمن شرکت‌های راهسازی ایران، با اشاره به سهم اضافه تُناژ بار در وارد آمدن آسیب‌های جدی به شبکه راه‌های کشور، بر ضرورت چاره‌جویی در این باره تأکید کرد. وی عنوان کرد: با توجه به گستردگی شبکه راه‌های کشور، تنوع وسایط نقلیه سنگین و بالا بودن تُناژ حمل بار، میزان خسارت وارد آمده به محورهای مواصلاتی تا حدود ۲٫۵ برابر درآمدهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محل دریافت عوارض کالا برآورد شده است. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با اشاره به سهم اضافه تُناژ کامیون‌های فعال در اجرای پروژه‌های راهسازی به سطح جاده‌های کشور، خاطرنشان کرد: الزام معادن شن و ماسه به نصب باسکول و سنجش تُناژ بار و همچنین صدور بارنامه برای بارهای معدنی براساس قانون برنامه هفتم توسعه، به کنترل این مسئله کمک خواهد نمود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر گستردگی شبکه راه‌ها و تعدد فعالیت‌‌ها و پروژه‌های سازمان راهداری و حمل جاده‌ای در حوزه محورهای اصلی، شریانی، فرعی و روستایی، افزود: این در حالی است که منابع درآمدی این سازمان با حجم اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی کردن پروژه‌ها و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای همخوانی و تناسب ندارد.