تأمین ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی طرح جامع حمل و نقل ممکن نیست

وزیر راه و شهرسازی برای سال ۱۴۰۴ تأمین ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی طرح جامع حمل و نقل ممکن نیست نخستین همایش ملی چهره‌های ماندگار راه و شهرسازی و کارآفرینان برتر با عنوان جایزه دادمان، با حضور مسؤولان عالی رتبه کشوری و نخبگان این صنعت در سالن احلاس سران تهران برگزار شد. به گزارش […]

وزیر راه و شهرسازی برای سال ۱۴۰۴

تأمین ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی طرح جامع حمل و نقل ممکن نیست

نخستین همایش ملی چهره‌های ماندگار راه و شهرسازی و کارآفرینان برتر با عنوان جایزه دادمان، با حضور مسؤولان عالی رتبه کشوری و نخبگان این صنعت در سالن احلاس سران تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این همایش ملی که با هدف شناسایی و انتخاب و تقدیر از سازمان‌ها، شرکت‌ها و مهندسان برتر در زنجیره ارزش راه و شهرسازی و در راستای ترویج فرهنگ خودارزیابی و ترویج، توسعه و آموزش مفاهیم سرآمدی و کیفیت برگزار شد، وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی، معاونین و مدیران ارشد وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت نیرو، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گروه متخصصین ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها، شهرداری کلان‌شهر‌ها و سایر نهادهای مرتبط با صنعت راه و شهرسازی حضور داشتند. جایزه برتر اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه دادمان به ۲۱ نخبه و طرح برتر اهدا و همچنین از ۴ چهره ماندگار با اهدای تندیس دادمان قدردانی شد.

اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی تقدیر از چهره‌های ماندگار راه و شهرسازی و کارآفرینان برتر که به همت مرکز راه و شهرسازی گروه متخصصین ایران و با استقبال گسترده مهندسان و نخبگان برگزار شد، با بررسی صد‌ها طرح واصل شده به دبیرخانه همایش و مدنظر قراردادن معیارهای متعدد، شرکت‌ها و مهندسان برتر در ۳ حوزه معماری و شهرسازی، ابنیه و ساختمان و راه و ترابری را در فرایندی علمی انتخاب و مورد تقدیر قراردادند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی (جایزه دادمان) ضمن اشاره به ضرورت ارایه خدمات فنی مهندسی کشور به بازارهای جهانی بیان‌کرد: همان‌طور که در اقتصاد مقاومتی به استفاده از ظرفیت‌های داخلی ملزم هستیم، در اجرای طرح‌های زیربنایی نیز باید به ظرفیت‌های داخلی متکی باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در افق ۱۴۰۴ اجرای طرح جامع حمل و نقل کشور به ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تأمین این بودجه برای دولت امری غیرممکن است.

وی یادآوری کرد: در اقتصاد جهانی وابستگی به دولت کم‌تر شده است و ما نیز مجبور هستیم اقتصاد خود را به سوی بازارهای بین‌المللی سوق بدهیم.

آخوندی درباره مسؤولیت اجتماعی مهندسان افزود: همه ما در برابر محیط زندگی و اطراف خود مسؤول هستیم و برگزاری جایزه دادمان بدون وابستگی به بخش‌های دولتی بهترین معیار برای اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی ما در این عرصه است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین برگزاری همایش ملی تقدیر از چهره‌های ماندگار راه و شهرسازی و کارآفرینان برتر را یک ضرورت دانست و تأکیدکرد: جایزه دادمان معیار مناسبی برای ارزیابی پروژه‌های بزرگ ملی خواهد بود.

همچنین در ادامه همایش، محمد دادمادی، عضو کمیسیون عمران مجلس، نیلی مشاور اقتصادی ریاست جمهوری، علی‌نبی‌زاده دبیرکل همایش، مصدری رییس گروه متخصصین ایران و دادمان برادر شهید رحمان دادمان عضو شوراى فنى و دبیر سندیکاى شرکت‌هاى ساختمانى نیز به ایراد سخنرانی و ارایه بیانات خود پرداختند.

همچنین گفتنی است مهندسان و شرکت‌های برگزیده، لوح تقدیر و تندیس‌های خود را از میثم پاشا زانوسی، رییس مرکز متخصصین راه و شهرسازی گروه متخصصین ایران، رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، حناچی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و همچنین ایزدی، نریمان، کشاورزیان، عابدزاده، شیبانی اصل، پشمچی زاده و سایر مدیران عالی رتبه حوزه راه و شهرسازی از اقصی نقاط کشور دریافت کردند.

در پایان این همایش مقرر شد کارشناسان، کارآفرینان و پیشکسوتان اجرای طرح‌های مهم راه و شهرسازی دستاوردهای خود را برای برگزاری دومین دوره آن به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

 

در برگزاری همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی (جایزه دادمان)، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد چهره‌های ماندگار، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گروه متخصصین ایران، مجمع مدیران کارآفرین، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی همکاری کردند.