خرید ۲۰۰۰ دستگاه واگن قطار شهری با برگزاری مناقصه بینالمللی در حال حاضر ایدرو طرح ساخت ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو را طرح دنبال میکند و در این زمینه اقدامات متعددی صورت گرفته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران بهروز غفاری مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی و ساخت واگنهای مسافری اظهارکرد: با عنایت به ساخت و توسعه متروها […]
خرید ۲۰۰۰ دستگاه واگن قطار شهری با برگزاری مناقصه بینالمللی
در حال حاضر ایدرو طرح ساخت ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو را طرح دنبال میکند و در این زمینه اقدامات متعددی صورت گرفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران بهروز غفاری مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی و ساخت واگنهای مسافری اظهارکرد: با عنایت به ساخت و توسعه متروها در کلان شهرهای کشور با هدف کاهش آلودگی هوا، یکی از مهمترین اقدامات جهت بهرهبرداری مؤثر، تأمین ناوگان خطوط در دست ساخت و افزایش ظرفیت خطوط فعلی در دست بهرهبرداری است.
وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن قانون حمایت از سامانههای حملونقل ریلی که دولت را مجاز به کمک در طرحهای مترویی تا سقف ۵۰ درصد، با اولویت سرمایهگذاری در ناوگان و تجهیزات مینماید، دولت وقت طرح تأمین متمرکز ناوگان متروهای کشور را با هدف افزایش ظرفیت ساخت داخل، افزایش رقابت بین سازندگان واگن، کاهش قیمت واگن و انتقال تکنولوژی در اهم وظایف خود قرارداده است.
مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی و ساخت واگنهای مسافری در خصوص مشخصات طرح گفت: عنوان قرارداد مدیریت طرح تأمین و خرید ۲۰۰۰ دستگاه واگن قطار شهری و حومهای (مترو) مصوبه شورای اقتصاد و کارفرما سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور است و مدیر طرح سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که مدت قرارداد ۶۰ ماه تعیین شده و روش تأمین مالی از طریق مناقصه بینالمللی با استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) به مبلغ قرارداد دو میلیارد یورو است و میزان ساخت داخل حداقل ۵۵درصد خواهد بود.
مجری طرح تأمین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو درباره تعداد واگن فعال در کشور و تعداد واگن مورد نیاز گفت: در حال حاضر ۲۳۰ کیلومتر خط ریلی در کشور در دست بهرهبرداری قرار دارد و حدود ۱۵۰۰ واگن در این خطوط موجود بوده که بخش عمده آن مربوط به متروی تهران است و همچنین طول خطوط مترویی در دست ساخت ۳۵۰ کیلومتر در کلانشهرهای کشور شامل تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، کرج، اهواز، قم و کرمانشاه در نظر گرفته شده که برای رسیدن به ظرفیت کامل، نیازمند افزایش ۴۱۵۰ واگن در شبکه است و برای فاز اول و طی یک برنامه ۵ ساله، طرح تأمین ۲۰۰۰ واگن مترویی برای کلانشهرهای مذکور مطرح و در شورای اقتصاد به تصویب رسیده است.
غفاری اهداف کمی طرح را بدین شرح تشریح کرد: تحقق هدف پیشبینی شده در قانون توسعه حملونقل عمومی و مدیریت سوخت و رسیدن سهم حملونقل عمومی از سفرهای درون شهری به ۷۵ درصد طبق قانون توسعه حملونقل عمومی و مدیریت سوخت سهم حملونقل ریلی درون شهری در تهران ۳۰ درصد و در سایر کلانشهرها ۱۰ درصد از کل سفرهای حملونقل عمومی است و بالاخره تلاش برای کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد.
وی درباره اهداف کیفی طرح گفت: کاهش آلایندگی محیط زیست، ارتقای سطح کیفی خدمات برای شهروندان، کاهش توده خودروهای تک سرنشین در کلانشهرها و شهرهای بزرگ، کاهش زمان سفر، تقویت صنعت بومی کشور در حوزه واگنسازی و نیز صنایع مرتبط به منظور رفع رکود در تولید داخل اهم این اهداف به شمار میروند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.