مهدی قرهداغلی- مدیرعامل سازمان آتشنشانی تهران، با تأکید بر نصب خاموشکننده در خودروها، گفت: خودروهای درجه یک دنیا با امنیت کافی، همچنان خاموشکننده دارند و با یک خاموشکننده میشود مال و جان یک شخص را نجات داد. به گزارش مناقصهمزایده، اولین همایش بررسی راهکارهای کاهش آتشسوزی خودروها با حضور قدرتاله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتشنشانی و […]
مهدی قرهداغلی- مدیرعامل سازمان آتشنشانی تهران، با تأکید بر نصب خاموشکننده در خودروها، گفت: خودروهای درجه یک دنیا با امنیت کافی، همچنان خاموشکننده دارند و با یک خاموشکننده میشود مال و جان یک شخص را نجات داد. به گزارش مناقصهمزایده، اولین همایش بررسی راهکارهای کاهش آتشسوزی خودروها با حضور قدرتاله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و نمایندگانی از قوهقضاییه، وزارت صمت، فراجا، پلیس راهور، مدیران شهری، هلالاحمر، اورژانس، انجمن خودروسازان و شرکتهای خودروساز داخلی روز گذشته برگزار شد. محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتشنشانی تهران، در ابتدای این همایش با بیان اینکه امروز باید با حضور مسئولان مربوطه به یک جمعبندی و نتیجهگیری درخصوص حریق خودروها برسیم، گفت: بنده بهعنوان مدیرعامل آتشنشانی تهران بزرگ و رئیس کارگروه آتشنشانان کشور، مسئول جان و مال مردم هستم و باید در برابر مردم و خدا پاسخگو باشیم. وی در ادامه، افزود: عزیزان خودروساز اکنون به این فکر افتادهاند که بهطور مثال اگر در آزادراه اصفهان-شیراز یک حادثه آتشسوزی برای خودرو اتفاق بیفتد چه کسی باید برود و اطفا کند؟ مگر در بین جادهها آتشنشانی داریم؟ همکاران راهور این مسئله را بسیار حس کردند. از کدام شهر باید کیلومترها به سمت محل حادثه بروند تا در زمان کوتاه برسند؟ محمدی؛ با بیان اینکه این موضوع باید امروز به نتیجهای برسد، تصریح کرد: در شهر تهران، بیش از یکهزار نفر در این چندین ماهه اخیر، دچار حادثه آتشسوزی خودروها شدند. در شهر تهران چقدر تاکسی و تاکسیهای اینترنتی داریم؟ حدود ۶۰ هزار تاکسی تنها در شهر تهران وجود دارد و این آمار به جز خودروهای شخصی و اتوبوس و کامیونهاست. محمدی؛ درخصوص اینکه چرا خاموشکننده در خودروها حذف شده است؟ خاطرنشان کرد: اگر شما میدانید، من هم میدانم. مستند داریم که یک خاموشکننده دوکیلوگرمی جان چهار نفر را نجات داده است. با یک خاموشکننده میشود مال و جان یک شخص را نجات داد. مدیرعامل آتشنشانی، تأکید کرد: اکنون محصولات جدید، خودروهای برقی که در حال ارائه دادن هستید، اصلاً آتشنشانان میدانند که چگونه باید این خودروها را اطفا کنند؟ اصلاً چگونه این خودروها آتش میگیرد؟ چرا یک جلسه و مشورت با ما ندارید که بیان کنید یک محصول جدید داریم که این سیستم و ساختار و نوع احتراق آن است. وی در ادامه، گفت: زمانی عوامل آتشنشانی با حادثه آتشسوزی خودروهای برقی در خیابانها یک باره مواجه میشوند و از قبل اطلاعی از سیستم این خودروها ندارد. اطفای حریق این نوع خودروها شرایط خاص و مواد مخصوص خود را دارد. محمدی؛ عنوان کرد: در کشورهایی مانند ژاپن دانشآموزان آموزش میبینند که چگونه از خاموشکننده استفاده کنند. سازمان آتشنشانی میتواند نحوه استفاده از خاموشکننده را ۲۴ ساعته به دیگران آموزش بدهند. وی با بیان اینکه خودروهای وارداتی خاموشکننده دارند؛ اما در هنگام ورود به کشور این خاموشکنندهها را برمیدارند و جداگانه میفروشند، تصریح کرد: این موضوع خیانت است که خودروها در کشور خاموشکننده ندارند. این موضوع در حالیست که خودروهای درجه یک دنیا با امنیت کافی همچنان خاموشکننده دارند.
دیدگاه بسته شده است.