معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی، از برنامهریزی برای رساندن این سهم به هفت درصد تا پایان سال ۱۴۰۷ خبر داد و بر لزوم رشد فروش و صادرات محصولات دانشبنیان تأکید کرد. تورج امرایی؛ معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، در گفتگو با مهر، اظهار کرد: سهم شرکتهای […]
معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی، از برنامهریزی برای رساندن این سهم به هفت درصد تا پایان سال ۱۴۰۷ خبر داد و بر لزوم رشد فروش و صادرات محصولات دانشبنیان تأکید کرد. تورج امرایی؛ معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، در گفتگو با مهر، اظهار کرد: سهم شرکتهای دانشبنیان در تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران در حالحاضر حدود دو درصد است و هدفگذاری شده که این عدد تا پایان برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۷) به بالای هفت درصد برسد. وی افزود: در حالحاضر، فروش سالیانه محصولات دانشبنیان شرکتها به حدود ۲۷۰-۲۶۰ همت میرسد و این عدد باید برای تحقق اهداف تعیین شده، رشد و ارتقاء یابد. معاون توسعه شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری همچنین به وضعیت صادرات محصولات دانشبنیان اشاره کرد و گفت: صادرات این محصولات به نیممیلیارد دلار میرسد و کل فروش شرکتهای دانشبنیان (شامل محصولات و خدمات) حدود دوونیم میلیارد دلار در سال است. با این حال، فروش محصولات دانشبنیان به حدود نیممیلیارد دلار محدود شده است. کارشناسان بر این باورند که با حمایتهای مناسب و رفع موانع ناشی از تحریمها، این رقم میتواند بهطور قابلتوجهی افزایش یابد. وی یکی از مهمترین عوامل برای رشد شرکتهای دانشبنیان را افزایش سفارشات از سوی دستگاههای مشمول ماده۵ دانست و گفت: اگر این دستگاهها به شرکتهای دانشبنیان سفارش کالا و خدمات دهند، این شرکتها میتوانند به کشور خدمت کنند و سهم خود را در اقتصاد افزایش دهند. امرایی؛ تأکید کرد: عوامل مختلفی بر فروش و اقتصاد شرکتهای دانشبنیان تأثیر دارند و توجه به این موارد میتواند به تحقق اهداف تعیین شده کمک کند.
دیدگاه بسته شده است.