صورتمجلس در لغتنامه دهخدا، ورقهای که در آن مذاکرات و یا تصمیمات اعضای مجلسی را مینویسند یا آنچه ماجرای مجلسی در آن ثبت شود تعریف شده و میتوان آن را معادل استشهادیه گرفت. صورتجلسه نیز در فرهنگ معین، نوشتهای که رویدادها و گفتوگوهای جلسه در آن ثبت میشود تعریف شده و معادل صورتمجلس بیان شده […]
صورتمجلس در لغتنامه دهخدا، ورقهای که در آن مذاکرات و یا تصمیمات اعضای مجلسی را مینویسند یا آنچه ماجرای مجلسی در آن ثبت شود تعریف شده و میتوان آن را معادل استشهادیه گرفت.
صورتجلسه نیز در فرهنگ معین، نوشتهای که رویدادها و گفتوگوهای جلسه در آن ثبت میشود تعریف شده و معادل صورتمجلس بیان شده است. لذا میتوان گفت هر دو در محاوره به یک معنا به کار میروند، لیکن در اسناد اداری خصوصاً شرایط عمومی پیمان در دو مفهوم مجزا به کار برده شدهاند.
صورتمجلس ۲۸ بار در موافقتنامه و شرایط پیمان دیده میشود و غالباً در مستند کردن کارهای به انجام رسیده به کار رفته ولی صورتجلسه ۲ بار در اشاره به تصمیمات قبلی که باید انجام شود، مشاهده میشود.
پس باید گفت صورتمجلس هم مانند صورتجلسه نوشته یا سندی برگرفته از جلسه یا مجلسی، لیکن در صورتمجلس به عنوان یک استشهادیه کارهایی که به انجام رسیده مکتوب میشود ولی در صورتجلسه تصمیمات و توافقاتی که افراد ذیمدخل داشتهاند برای بهرهبرداری در آینده مکتوب میشود. که در تنظیم هر دو باید به قوانین و ساختارهای خاصی توجه شود، از جمله تاریخ، نام شرکتکنندگان و محتوای جلسه.
علی قرهداغلی- ۴ اسفند ۱۴۰۳
نقص، عدم انطباق یا nonconformity یعنی از بین رفتن وصف کمال یا برآورده نشدن یک الزام و یا خواسته که قیمت آن معین است. عیب یا defect یعنی کاستی یا فزونی برخلاف متعارف در مورد خواستهای که اصولاً قیمت و ارزش آن معین نیست. گاهی در عرف هر دو به یک مفهوم بکار میرود ولی […]
مطابق تبصره ۲ ماده ۳ قانون تا برآورد تعیین نشود طبقه معاملات مشخص نخواهد شد؛ لذا تعیین مبلغ برآوردی معامله توسط واحد متقاضی الزامی و ضروری است. همچنین مطابق جزء۴-۳ ماده ۶ آییننامه مستندسازی برآورد کلی موضوع مناقصه با توجه به مورد، از مستندات پیش از فراخوان است که باید به تصویب کمیسیون مناقصه برسد. […]
به استناد بند ۵ ماده ۱۲ قانون الحاق ۲ مصوب ۱۳۸۴ «دولت مکلف است با حذف تخفیف و معافیتها، ضمن وصول درآمدهای دولت از ایجاد امتیاز برای افراد خاص جلوگیری نماید. شورای اقتصاد و سایر مراجع نمیتوانند بهطور موردی سود بازرگانی یا مابهالتفاوت را برای اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی تخفیف […]
همچنان که مطابق بند «الف» ماده ۲۵ قانون برگزاری مناقصات هر کدام از مناقصهگران میتوانند اعتراض خود را نسبت به اجرا نشدن موادی از قانون به بالاترین مقام دستگاه اجرایی به شکل شکایت مطرح نمایند و مطابق بند «ب» همان ماده، دستگاه مناقصهگزار یعنی همه ارکان دخیل در مناقصه تکلیف دارند ظرف ۱۵ روز (در […]
دیدگاه بسته شده است.