کماظهارى یا قاچاق، تنها دلیل ارزانى کالاى وارداتى رییس اتحادیه پیراهندوزان و پیراهنفروشان با بیان این که تولیدکنندگان همچنان در رکود به سر مىبرند، گفت: اجناسى که از کشورهاى ترکیه و کشورهاى دیگر وارد ایران شده عمدتاً با قیمت ارزانترى نسبت به تولید داخلى فروخته مىشود. مجتبی درودیان در گفتوگو با میزان، در ارتباط با […]
کماظهارى یا قاچاق، تنها دلیل ارزانى کالاى وارداتى
رییس اتحادیه پیراهندوزان و پیراهنفروشان با بیان این که تولیدکنندگان همچنان در رکود به سر مىبرند، گفت: اجناسى که از کشورهاى ترکیه و کشورهاى دیگر وارد ایران شده عمدتاً با قیمت ارزانترى نسبت به تولید داخلى فروخته مىشود.
مجتبی درودیان در گفتوگو با میزان، در ارتباط با وضعیت بازار در ارتباط با نزدیک شدن به روزهاى پایانى سال، اظهار کرد: با توجه به رکود بزرگى که ماههاى اخیر دامن اقتصاد و اصناف کشور را گرفته، نزدیکی به بازار شب عید هم نتوانسته این صنف را از رکود خارج کند و همچنان تولیدکنندگان با مشکلات زیادى روبهرو هستند.
رییس اتحادیه پیراهندوزان و پیراهنفروشان، افزود: تقاضا در بازار شب عید امسال نسبت به سالهاى گذشته کمتر بوده و تولیدکنندگان برای تسویه حساب خود با کارگران و ادامه چرخه تولید اقدام به عرضه محصولات با قیمتى کمتر از قیمت تمام شده میکنند.
وى با اشاره به واردات البسه قاچاق از کشورهاى همسایه در شرایط رکود گفت: دولت در بحث مبارزه با قاچاق لباس به کشور بسیار ضعیف عمل کرده و همچنان شاهد واردات البسه ترک و چینى به صورت قاچاق هستیم از سوى دیگر این واردات بىرویه باعث تعطیلى بسیارى از واحدهاى تولیدى در زمینه پوشاک شده است.
درودیان ادامه داد: اجناسى که از کشورهاى ترکیه و کشورهاى دیگر وارد ایران شده عمدتاً با قیمت ارزانترى نسبت به تولید داخلى فروخته مىشود و با توجه به مشخص بودن قیمت تمام شده کالاها در این کشورها و همچنین هزینه حمل و نقل و گمرکات ایران تنها دلیل عرضه شدن این محصولات با قیمت پایینتر از تولید داخل، کماظهارى مالیاتى و ورود این محصولات به صورت قاچاق به کشور است.
رییس اتحادیه پیراهندوزان و پیراهنفروشان در ارتباط با عرضه محصولات در نمایشگاههاى بهاره خاطرنشان کرد: بهطور کلى سیاست دولت برگزارى چنین نمایشگاههایى براى عرضه محصولات و تنظیم بازار داخلى بوده است.
وى تصریح کرد: اکثر افرادى که در سالهاى اخیر در این بازار حضور دارند، همان افرادى هستند که تمامى سال را در کارگاههاى تولیدى مشغول بهکار بوده و در انتهاى سال محصولات خود را برای کسب درآمد بیشتر و جبران کمبود نقدینگى در این نمایشگاهها عرضه مىکنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.