کارشناسان بخش انرژی و پتروشیمی کشور، بر این باورند که مجموع ظرفیت پیشبینی شده تولید مناطق کشور در افق ۱۰ ساله ۴۰٫۲۹۲ میلیون تن خواهد بود؛ از اینرو تولید بالای محصول متانول در کشور، زمینه برای تولید بنزین بهعنوان پرمصرفترین محصول صنعت نفت کشور در واحدهای پتروشیمی فراهم آورده است. به گزارش ایرنا، در این […]
کارشناسان بخش انرژی و پتروشیمی کشور، بر این باورند که مجموع ظرفیت پیشبینی شده تولید مناطق کشور در افق ۱۰ ساله ۴۰٫۲۹۲ میلیون تن خواهد بود؛ از اینرو تولید بالای محصول متانول در کشور، زمینه برای تولید بنزین بهعنوان پرمصرفترین محصول صنعت نفت کشور در واحدهای پتروشیمی فراهم آورده است. به گزارش ایرنا، در این رابطه پانزدهم مهرماه امسال، حسن عباسزاده که آن زمان سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود، اعلام کرد که پنج شرکت برای تولید بنزین از متانول تقاضای خود را در درگاه ملی مجوزها ثبت کردند. وی درباره این طرح، توضیح داد: اکنون پنج شرکت متقاضی این کار هستند؛ ما تا ۱۰ واحد نیز ظرفیت دادن مجوز را داریم. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، درباره سرنوشت این شرکتها برای تولید بنزین، گفت: این طرحها در قالب تبدیل متانول به بنزین (ام.تی.جی) در حال پیگیری است و هنوز در حال بررسی شرکتهای متقاضی هستیم. وی با تأکید بر اینکه هنوز هیچ کدام موافقت اصولی دریافت نکردهاند، اظهار داشت: کشورمان در زمینه مصرف بنزین یکی از کشورهای پرمصرف محسوب میشود بهگونهای که بنابه برخی آمارها روزانه ۱۲۴ میلیون لیتر بنزین مصرف میشود. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با بیان اینکه این طرح یکی از راهکارها برای جبران ناترازی سوخت در کشور است، افزود: یکی از راهکارهایی که برای جبران ناترازی سوخت کشور از سوی اندیشمندان مطرح شد و با توجه به اینکه ما ظرفیت تولید متانول هم در کشور داریم، تبدیل طرحهای متانول یا ام.تی.جی به بنزین است که آنها را پیگیر هستیم. عباسزاده؛ با بیان اینکه گرچه مصرف بنزین در کشور بالاست اما میتوان تولید بنزین در کشور را نیز افزایش داد، اظهار داشت: این کار در سایر کشورها هم وجود دارد و در این زمینه کارهای خیلی خوبی انجام شده است؛ برای مثال یک تیم سال قبل به یکی از کشورهایی که این تکنولوژی را دارد اعزام شد و از مراحل بازدید کرد و با صاحبان تکنولوژی صحبت شد و این فناوری را خیلی راحت در اختیار ما قرار خواهند داد. وی خاطرنشان کرد: قرار شد در قالب آییننامه تخفیفات پایهای که هیئت دولت خرداد امسال ابلاغ کرد، به این موضوع هم تخفیف دهیم و برای تبدیل متانول به بنزین حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد تخفیف در نظر بگیریم تا بازدهی بهتری داشته باشد. سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: از راههای مختلفی میتوان این کار را کرد و اگر بخواهند این واحدها را بسازند دستگاههای آن وجود دارد. البته با رعایت استانداردهای انرژی که حتماً در آوردن واحدهای دستدوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی دستورالعملهای خاصی دارد و باید حتماً استانداردهای این شرکت در نظر گرفته شود. عباسزاده؛ خاطرنشان کرد: اگر از این طریق پیش برویم که به اعتقاد من سرمایهگذاران نیز تمایل دارند، تقریباً آنان میتوانند ۱٫۵ ساله دستگاه وارد و تولید بنزین را آغاز کنند اما برای بومیسازی واحدهای تولید بنزین حداقل به سه سال زمان نیاز است.
یک کارشناس انرژی، گفت: اگر ما واردات بنزین با استاندارد یورو۴ به بالا داشته باشیم بهتر از تولید بنزین متانولی است. زیرا این بنزین صرفه اقتصادی ندارد و نمیتواند ناترازی بنزین را جبران کند. محمدصادق مهرجو؛ در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه برای پاسخ به این سؤال که آیا بنزین از متانول میتواند […]
طبق اعلام سرپرست شرکت صنایع ملی پتروشیمی، با بیان اینکه هماکنون حدود ۸۰ درصد ظرفیت صنعت پتروشیمی استفاده میشود، گفت: پنج شرکت متانولی برای تولید بنزین در سامانه مجوزها ثبتنام کردهاند و مقرر شده به تولیدکنندگان بنزین از متانول، تخفیفی ۱۶ تا ۱۷درصدی در خوراک اعطا شود تا بازدهی بهتری داشته باشند. به گزارش مناقصهمزایده، […]
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: پالایشگاه ستاره خلیجفارس توانایی تولید بنزین با اکتان بالا و بنزین سوپر را دارد که به دلیل ناترازی مجبور به تولید بنزین با اکتان ۸۷ و البته قیمت ارزان شدیم. به گزارش مهر، بابک افقهی؛ با اشاره به اینکه شرکت نفت ستاره خلیجفارس بخش عمدهای از سوخت […]
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه