ضعف ارتباط میان دانشگاهی به اجرای سخت پروژه‌های بین رشته‌ای منجر شده است!

معاون علمی رییس‌جمهوری ضعف ارتباط میان دانشگاهی به اجرای سخت پروژه‌های بین رشته‌ای منجر شده است! معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ارتباط ضعیف بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مهندسی گفت: این موضوع سبب شده که پروژه‌های بین رشته‌ای خیلی سخت اجرا می‌شود. به گزارش ایرنا، سورناستاری در حاشیه رونمایی از طرح […]

معاون علمی رییس‌جمهوری

ضعف ارتباط میان دانشگاهی به اجرای سخت پروژه‌های بین رشته‌ای منجر شده است!

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ارتباط ضعیف بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مهندسی گفت: این موضوع سبب شده که پروژه‌های بین رشته‌ای خیلی سخت اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سورناستاری در حاشیه رونمایی از طرح کلان ملی سیستم پروتز عصبی پاراواک، در جمع خبرنگاران افزود: ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و علوم مهندسی باید توسعه پیدا کند تا مردم از این همکاری نهایت بهره را ببرند.

وی طرح سیستم پروتز عصبی را یک طرح موفق اعلام کرد و گفت: این طرح نتیجه چند سال تلاش محققان دانشگاه علم و صنعت است که قابلیت تجاری‌سازی هم پیدا کرد.

ستاری طرح پاراواک را از کارهای مرز دانش توصیف کرد و گسترش دانش نوروسایتس در کشور را از دستاوردهای آن دانست.

وی با تأکید بر این که با این فناوری، مشکلات برخی از بیماران ضایعه نخاعی برطرف خواهد شد، به حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح اشاره و اظهار امیدواری کرد که با حمایت وزیر بهداشت، تأیید بالینی این فناوری نوین انجام گیرد و این سیستم در اختیار بیماران ضایعه نخاعی قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در خصوص هزینه‌های این طرح گفت: این طرح طولانی مدت است و ارزش آخرین قرارداد منعقد شده در این زمینه ۱۸ میلیارد ریال بوده است. مراحل بعدی این طرح هم به زودی اجرا می‌شود.

طرح کلان ملی سیستم پروتز عصبی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و سیدحسن‌قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان توانبخشی رفیده تهران رونمایی شد.

 

پروتز عصبی حرکتی پاراواک یک سیستم میکروالکترونیکی با کنترل تراشه ریزپردازنده‌ای است که برمبنای سیستم عصبی مرکزی انسان، حرکت را در عضو ایجاد و کنترل می‌کند؛ این سیستم قابلیت برنامه‌ریزی حرکتی دارد و با توجه به حرکت مورد نظر، میزان انقباض را در طول حرکت کنترل می‌کند.