محمد قرهداغلی -مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن (تراورس)، گفت: این شرکت مسئول نگهداری ۷۰ درصد شبکه ریلی کشور است که با تولید ماشینآلات تخصصی ریلی در غرب آسیا، به بهبود زیرساختها و بهرهوری در این بخش کمک میکند. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی معینی؛ در نشست خبری با اشاره به اینکه این […]
محمد قرهداغلی -مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن (تراورس)، گفت: این شرکت مسئول نگهداری ۷۰ درصد شبکه ریلی کشور است که با تولید ماشینآلات تخصصی ریلی در غرب آسیا، به بهبود زیرساختها و بهرهوری در این بخش کمک میکند. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی معینی؛ در نشست خبری با اشاره به اینکه این شرکت مسئولیت نگهداری، نوسازی، بهسازی، بازسازی و نگهداری خطوط و شبکه زیرساخت ریلی کشور را بهعهده دارد، اظهار کرد: این شرکت با بیش از ۵۲۰۰ نفر پرسنل در اقصینقاط کشور فعالیت میکند و در حالحاضر مسئولیت نگهداری حدود ۷۰ درصد از شبکه ریلی کشور را بهعهده دارد. این شبکه به صورت پراکنده در مناطق مختلف کشور از جمله تهران، مشهد، اصفهان، بندرعباس، زاهدان و بسیاری دیگر از نقاط استراتژیک کشور در حال فعالیت است. معینی؛ افزود: ما در حالحاضر مسئولیت نگهداری و تعمیرات راهآهن تهران که بهعنوان مهمترین و بزرگترین راهآهن کشور شناخته میشود، بهعهده داریم. علاوه بر آن، بخشهای دیگری از راهآهنهای کشور از جمله راهآهن شمال شرق ۱ به مرکزیت شاهرود، راهآهن خراسان به مرکزیت مشهد، راهآهن شمال ۱ به مرکزیت ساری، راهآهن گرگان، راهآهن لرستان به مرکزیت دورود، راهآهن زاگرس، راهآهن اصفهان، راهآهن هرمزگان به بندرعباس و راهآهن جنوب شرق به مرکزیت زاهدان را نیز پوشش میدهیم. وی ادامه داد: از مجموع ۱۴ هزار کیلومتر خط ریلی که در حالحاضر در شبکه زیر بار است، حدود ۷۰ درصد آن تحت مدیریت شرکت ما قرار دارد. این شبکه شامل مجموعهای از راهآهنهای جلگهای، دشت، کوهستان و مناطق جغرافیایی مهم کشور است. وی اظهار داشت: ماشینآلات فعلی ما ماشینآلات روز جهان است، همچنین امکان تهیه تجهیزات ریلی از خارج از کشور با حمایت دولت، وزارت راهوشهرسازی و شرکت راهآهن را داریم و بر این اساس در عرصه صادرات خدمات و محصولات میتوانیم حرفهایی برای گفتن داشته باشیم. معینی؛ در عین حال خاطرنشان کرد: نیازمند انتقال فناوریهای روز، مطالعات فنی و مهندسی و علوم روز جهان هستیم و برای سال آینده چند برنامه اساسی مبتنی بر هوشمصنوعی در دستور کار داریم. وی افزود: این شرکت چهار کارخانه فعال در استانهای مختلف کشور دارد که عمدتاً به ساخت تراورسهای بتنی و دیگر محصولات مرتبط با صنعت راهآهن اختصاص دارند. مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن، با اشاره به اینکه علاوه بر پروژههای ریلی، این شرکت در پروژههای شهری نیز فعالیت میکند گفت از جمله پروژههای مهم شهری ما، احداث تونل شهری اسلامشهر است که در خط کمربندی دور تا دور این شهر در حال اجرا است. همچنین پروژههای زیرگذر، گذر و پلهای ورودی به شهرها نیز در دستور کار قرار دارد. مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن، ادامه داد: این شرکت در خطوط ریلی با سرعت حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت توان اجرای کار دارد و در همین راستا، توسعه احداث خطوط ریلی و خدمات را در دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه دنبال میکنیم. معینی؛ با بیان اینکه شرکت خط و ابنیه فنی راهآهن درآمد-هزینهای است بودجه ندارد و با توجه به رشد درآمد در سالجاری اجرای پروژههای عمرانی در دستور کار قرار گرفت، افزود: تراورس شرکت دولتی است و سهامدار تراورس شرکت راهآهن است. وی تأکید کرد: در زمینه حقوق، ما یک نظام «پرداخت هماهنگ» داریم که طبق قوانین سازمانهای مربوطه صورت میگیرد. این بدین معنی است که حقوق و مزایای کارکنان در سراسر کشور به صورت یکسان و بهروز پرداخت میشود، مگر در مناطقی که شرایط خاص دارند، مانند زاهدان که ممکن است به دلیل سختی کار و شرایط جوی تفاوتهایی وجود داشته باشد. وی افزود: شرکت در گذشته با مشکلاتی درخصوص پرداخت حقوق مواجه بوده، اما اکنون وضعیت بهتر است. در برخی موارد به دلیل مشکلات واگذاریها و انتقالات، شرکت با مشکلاتی در پرداخت بیمه و تأمین اجتماعی روبهرو بود، اما در حالحاضر تقریباً تمامی بیمهها بهروز شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. معینی؛ بیان کرد: شرکت ما به دلیل مشکلات مالی که در گذشته داشته، بدهیهایی به مالیات، بیمه و بانک دارد. این بدهیها ناشی از وضعیت مالی شرکت است، اما خوشبختانه علیرغم فشارهای مالی، ما هیچکدام از کارخانجات خود را تعطیل نکردیم، ما در شرایطی که بازار با مشکلاتی مواجه بود، محصولات به دلیل مشکلاتی به فروش نمیرفت، اما تولیدات خود را دپو کردیم و کارخانجات را تعطیل نکردیم. معینی؛ ادامه داد: درخصوص مشکلات مالیاتی، بیمه و بانکی با راهآهن جمهوری اسلامی ایران همکاری داشتیم که با ضمانت راهآهن، مشکلات را حل کردیم. البته هنوز چالشهایی در این بخش وجود دارد و ما نیازمند همراهی بیشتر از سوی سازمانهای مالیاتی، بانکی و بیمهای هستیم.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه