اصرار شورا بر مصوبه افزایش ۱۴ درصدی قیمت نرخ بلیت مترو

اصرار شورا بر مصوبه افزایش ۱۴ درصدی قیمت نرخ بلیت مترو اعضای شورای شهر با وجود اعتراض فرمانداری مجدداً به افزایش ۱۴ درصدی نرخ بلیت مترو رأی دادند. به گزارش فارس، در جلسه شورای شهر تهران احمددنیامالی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان این‌که کمیسیون حمل و نقل به افزایش ۱۰۰ تومانی […]

اصرار شورا بر مصوبه افزایش ۱۴ درصدی قیمت نرخ بلیت مترو

اعضای شورای شهر با وجود اعتراض فرمانداری مجدداً به افزایش ۱۴ درصدی نرخ بلیت مترو رأی دادند.

به گزارش فارس، در جلسه شورای شهر تهران احمددنیامالی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان این‌که کمیسیون حمل و نقل به افزایش ۱۰۰ تومانی بلیت مترو رأی داده است، گفت: متأسفم که فرمانداری با این افزایش مخالفت کرده و به‌وا… اگر از مردم پول نگیریم، راحت‌تر هستیم.

وی با بیان این‌که پایه نرخ بلیت مترو پایین و ضعیف است و هیچ سنخیتی بین بهره‌برداری و ساخت وجود ندارد، تصریح کرد: دولت خودش در عید بلیت حمل و نقل از جمله اتوبوس بین شهری را افزایش می‌دهد، حالا به نرخ بلیت مترو گلایه می‌کند.

همچنین حبیب کاشانی، عضو کمیسیون بودجه با بیان این‌که ساخت یک کیلومتر مترو ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه برای شهرداری دارد و سالانه برای ساخت ۳۰ کیلومتر ۷۵۰۰ میلیارد تومان باید بودجه در نظر بگیریم، گفت: حالا فرمانداری نگران ۱۰۰ تومان است و این در حالی است که با توجه به نرخ تورم ما تنها ۳۰ ریال بلیت مترو را گران کردیم و این در حالی است که دولت نگران گران شدن شیر و ماست نیست، اما نگران افزایش ۳۰ ریالی مترو است!

همچنین مهدی چمران گفت: اگر دولت یک سوم سهم خود در بلیت مترو که حدود ۹۰ میلیارد تومان می‌شود را بدهد، ما قول می‌دهیم که هیچ افزایش نرخی در حوزه بلیت نداشته باشیم.

همچنین علیرضا دبیر، رییس کمیسیون بودجه شورای شهر نیز با بیان این‌که ظاهراً در ابتدا فرمانداری افزایش ۱۰۰ تومانی را پذیرفته اما معلوم نیست از کجا دستور آمده که حالا با آن مخالفت می‌کنند، گفت: فرمانداری برای افزایش ۱۰۰ تومانی مخالف می‌کند و این درست نیست. این در حالی است که مجبور هستیم برای کمک بیش‌تر به مترو از محل درآمدهای پایدار هزینه کنیم.

در پایان مهدی چمران افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت را با توجه به اعتراض فرمانداری مطرح کرد که رأی نیاورد و نهایتاً پیشنهاد ۳ کمیسیون شورا مبنی بر اصرار شورا بر همان افزایش ۱۴ درصدی با ۱۸ رأی به تصویب رسید و با وجود اعتراض فرمانداری، شورای شهر بر مصوبه قبلی خود که همان افزایش ۱۴ درصدی بود مصر ماند.

هشتم متروی تهران به فرودگاه امام رسید

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از تکمیل ایستگاه متروی فرودگاه امام خمینی(ره) در خط ۸ و رونمایی از ۵۹ واگن جدید مترو تا پایان سال خبر داد.

مازیار حسینی با اشاره به پایان خوش سال ۹۵ در حوزه حمل و نقل عمومی بیان کرد: خط ۸ مترو تهران که از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ادامه دارد؛ به طول ۳۵ کیلومتر با تکمیل ایستگاه فرودگاه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌که در حال حاضر خطوط ۶، ۷ و۸ مترو پایتخت آخرین مراحل تکمیل خود را سپری می‌کند، افزود: با افتتاح این ۳ خط طول خطوط مترو تهران به ۳۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در یک۱۶ سال اخیر، مترو بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم تهران شده است و توسعه سریع خطوط مترو در ۱۱ سال گذشته با ساخت متوسط سالی ۱۵ تا۲۰ کیلومتر، باعث شد تحقق یک آرزوی ۵۰ ساله که همان تکمیل مترو است؛ در ابتدای سال ۹۶ میسر شود.

مازیار حسینی با بیان این‌که افزایش ناوگان یکی از نیازهای اصلی مترو تهران به عنوان یکی از خطوط برتر مترو جهان است؛ یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۵۹ واگن مترو که شامل ۸ رام قطار می‌شود به خطوط مترو اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که دو واگن از ۵۹ واگن جدید مترو دو طبقه است، گفت: این دو واگن مترو به همراه یک دستگاه لوکوموتیو وارد خط ۵ مترو می‌شود.

 

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران؛ تمامی این واگن‌ها ساخت داخل و شرکت واگن‌سازی مترو تهران است. که با اضافه شدن به شبکه حمل و نقل ریلی تهران ضمن افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافران؛ باعث کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها و رفاه و آسایش شهروندان خواهد شد.