ترابرد ۸۰ هزار و ۱۴۵ شماره تلفن همراه از ابتدای طرح ترابردپذیری

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خبر داد ترابرد ۸۰ هزار و ۱۴۵ شماره تلفن همراه از ابتدای طرح ترابردپذیری از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP)، ۱۶۴ هزار و ۶۷۸ درخواست ترابرد از سوی مشترکین در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۴۵ ترابرد با موفقیت […]

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خبر داد

ترابرد ۸۰ هزار و ۱۴۵ شماره تلفن همراه از ابتدای طرح ترابردپذیری

از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP)، ۱۶۴ هزار و ۶۷۸ درخواست ترابرد از سوی مشترکین در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۴۵ ترابرد با موفقیت تکمیل شده است.

به گزارش تسنیم، حسین‌فلاح‌جوشقانی با اعلام مطلب فوق گفت: از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP۱۶۴ هزار و ۶۷۸ درخواست ترابرد از سوی مشترکین در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۴۵ ترابرد با موفقیت تکمیل شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری افزود: در شهریور سال جاری میزان درخواست‌های ترابرد تکمیل شده ۳۳ درصد بود که در پایان بهمن ماه به ۶۳ درصد رسیده است. همچنین میزان درخواست‌های ترابرد رد شده در شهریور ۲۴ درصد بوده که در پایان بهمن ماه به ۶٫۴درصد رسیده است.

وی درباره وضعیت ترابردهای انجام شده در بهمن ماه گفت: میزان درخواست‌های رد شده از سوی اپراتور‌‌ها در بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و از ۷٫۵ درصد به ۶٫۶ درصد رسیده است. میزان درخواست‌های ترابرد تکمیل شده نیز از ۵۹ درصد در پایان دی ماه به ۶۵٫۷ درصد در پایان بهمن ماه رسیده که یکی از نشانه‌های بهبود عملکرد ترابردپذیری است.

فلاح جوشقانی افزود: ۳۰ درصد از درخواست‌های ترابرد ثبت شده از سوی متقاضیان لغو شده و ۱۶ درصد از درخواست‌ها نیز به دلیل موارد ۱۲گانه در قواعد تجاری مانند عدم احراز هویت، عدم پرداخت صورتحساب و عدم رعایت ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به اعتباری یا دائمی به دائمی) رد شده‌اند.

 

حدود ۲۳ درصد از درخواست‌های ترابرد نیز به علت پاسخ ندادن مشترک به پیامک تأیید ارسالی از سوی مرکز مدیریت Time out شده‌اند که البته به دلیل آشنایی نسبی مشترکین با مراحل ترابردپذیری این آمار نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.