معاون وزیر راه‌وشهرسازی

سن شناورهای دریای خزر کاهش می‌یابد!

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی و سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به حمایت مشارکت‌جویانه همه کشورهای حاشیه خزر برای ورود شناورهای جدید به این دریا، اعلام ‌کرد: افزایش تعداد و کاهش سن شناورهای دریای خزر، در دستور کار قرار دارد. سعید رسولی؛ در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: دریای خزر به دلیل محدودیت ورودی […]

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی و سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به حمایت مشارکت‌جویانه همه کشورهای حاشیه خزر برای ورود شناورهای جدید به این دریا، اعلام ‌کرد: افزایش تعداد و کاهش سن شناورهای دریای خزر، در دستور کار قرار دارد. سعید رسولی؛ در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: دریای خزر به دلیل محدودیت ورودی آن که فقط از طریق مسیر رود ولگا امکان‌پذیر است و محدودیت‌های خاص خود را دارد، معمولاً موجب می‌شود ورود شناورهای جدید با محدودیت مواجه شود، بنابراین قرار شد مشارکت و هم‌افزایی برای افزایش تعداد و کاهش سن شناورهای دریای خزر مدنظر قرار گیرد. معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه مسئله مهمی که در خزر با آن مواجه هستیم، کاهش سطح تراز آب و پسروی آب دریای خزر است، عنوان کرد: همه کشور‌ها در این زمینه نگران هستند که در این زمینه کشور ما کم‌ترین مسئله را دارد و سایر کشورهای با مسائل جدی‌تری مواجه هستند. وی خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد هم در حوزه دریانوردی و هم در حوزه زیست‌محیطی با توجه به اینکه پسروی آب مخاطراتی برای گونه‌های مختلف آبزی در این منطقه و دریاچه به دنبال دارد، شاهد هم‌افزایی کشورهای همسایه باشیم و براساس برنامه‌ای جامع برای مقابله با پسروی گام ‌برداریم. رسولی؛ افزود: هر کدام از کشورهای حاشیه دریایی خزر مانند جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی، مطالعاتی را انجام داده‌اند و قرار شد این مطالعات به اشتراک گذاشته شود تا هم‌افزایی شکل گیرد و با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسانی که در کشورهای حاشیه دریای خزر فعالیت می‌کنند به صورت جمعی با این پدیده نگران‌کننده مقابله کنیم. معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی، با اشاره به برنامه‎‌ریزی انجام شده در راستای ایجاد کریدورهای دیجیتال در اجلاس همکاری‌های اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر، اظهار داشت: ایجاد کریدورهای دیجیتال واژه‌ای نوین است اما همان‌طور که شاهد هستیم دنیا از مدت‌ها قبل در این مسیر گام برداشته و از این ابزار برای تسهیل، توسعه و ارتقای بهره‌وری استفاده می‌کند در حالی که کریدورهای ما عموماً کریدورهای سنتی هستند و براساس فرآیندهای سنتی پیش می‌روند. وی با بیان اینکه باید از ابزار تکنولوژیک در راستای توسعه فعالیت کریدور‌ها گام ‌برداریم، گفت: کشورهای حاضر در اجلاس همکاری‌های اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر بر استفاده از تکنولوژی تأکید و اصرار داشتند که اقدامات انجام شده باید شتاب گیرد و مهمتر اینکه فعالیت‌ها بر بستر هم‌افزایی و یکپارچگی پیش برود. وی ادامه‌ داد: به این ترتیب، شاهد افزایش سرعت فعالیت‌ها خواهیم بود و به جای اینکه اسناد کاغذی دست به دست شوند و منتظر صدور سند‌ها کاغذی باشیم، باید فرآیند صدور تأییدیه‌ها به صورت دیجیتال انجام شود، چرا که خدمات الکترونیک میزان رفت و آمد را کم می‌کند، سرعت فعالیت‌ها و دقت امور را افزایش می‌دهد و مهمتر اینکه، شفافیت و سلامت امور اداری در فرآیند‌ها را به همراه خواهد داشت.