معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی و سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به حمایت مشارکتجویانه همه کشورهای حاشیه خزر برای ورود شناورهای جدید به این دریا، اعلام کرد: افزایش تعداد و کاهش سن شناورهای دریای خزر، در دستور کار قرار دارد. سعید رسولی؛ در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: دریای خزر به دلیل محدودیت ورودی […]
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی و سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به حمایت مشارکتجویانه همه کشورهای حاشیه خزر برای ورود شناورهای جدید به این دریا، اعلام کرد: افزایش تعداد و کاهش سن شناورهای دریای خزر، در دستور کار قرار دارد. سعید رسولی؛ در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: دریای خزر به دلیل محدودیت ورودی آن که فقط از طریق مسیر رود ولگا امکانپذیر است و محدودیتهای خاص خود را دارد، معمولاً موجب میشود ورود شناورهای جدید با محدودیت مواجه شود، بنابراین قرار شد مشارکت و همافزایی برای افزایش تعداد و کاهش سن شناورهای دریای خزر مدنظر قرار گیرد. معاون حملونقل وزارت راهوشهرسازی، با بیان اینکه مسئله مهمی که در خزر با آن مواجه هستیم، کاهش سطح تراز آب و پسروی آب دریای خزر است، عنوان کرد: همه کشورها در این زمینه نگران هستند که در این زمینه کشور ما کمترین مسئله را دارد و سایر کشورهای با مسائل جدیتری مواجه هستند. وی خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شد هم در حوزه دریانوردی و هم در حوزه زیستمحیطی با توجه به اینکه پسروی آب مخاطراتی برای گونههای مختلف آبزی در این منطقه و دریاچه به دنبال دارد، شاهد همافزایی کشورهای همسایه باشیم و براساس برنامهای جامع برای مقابله با پسروی گام برداریم. رسولی؛ افزود: هر کدام از کشورهای حاشیه دریایی خزر مانند جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی، مطالعاتی را انجام دادهاند و قرار شد این مطالعات به اشتراک گذاشته شود تا همافزایی شکل گیرد و با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسانی که در کشورهای حاشیه دریای خزر فعالیت میکنند به صورت جمعی با این پدیده نگرانکننده مقابله کنیم. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به برنامهریزی انجام شده در راستای ایجاد کریدورهای دیجیتال در اجلاس همکاریهای اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر، اظهار داشت: ایجاد کریدورهای دیجیتال واژهای نوین است اما همانطور که شاهد هستیم دنیا از مدتها قبل در این مسیر گام برداشته و از این ابزار برای تسهیل، توسعه و ارتقای بهرهوری استفاده میکند در حالی که کریدورهای ما عموماً کریدورهای سنتی هستند و براساس فرآیندهای سنتی پیش میروند. وی با بیان اینکه باید از ابزار تکنولوژیک در راستای توسعه فعالیت کریدورها گام برداریم، گفت: کشورهای حاضر در اجلاس همکاریهای اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر بر استفاده از تکنولوژی تأکید و اصرار داشتند که اقدامات انجام شده باید شتاب گیرد و مهمتر اینکه فعالیتها بر بستر همافزایی و یکپارچگی پیش برود. وی ادامه داد: به این ترتیب، شاهد افزایش سرعت فعالیتها خواهیم بود و به جای اینکه اسناد کاغذی دست به دست شوند و منتظر صدور سندها کاغذی باشیم، باید فرآیند صدور تأییدیهها به صورت دیجیتال انجام شود، چرا که خدمات الکترونیک میزان رفت و آمد را کم میکند، سرعت فعالیتها و دقت امور را افزایش میدهد و مهمتر اینکه، شفافیت و سلامت امور اداری در فرآیندها را به همراه خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه