دیابتی‌ها در معرض ابتلا به صرع قرار دارند

 به گفته محققان افراد مبتلا به دیابت بسیار در معرض خطر ابتلا به بیماری صرع قرار دارند. به گزارش مهر، مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ سه برابر بیش‌تر از افراد غیرمبتلا در معرض ابتلا به بیماری صرع قرار دارند. به گفته محققان چینی، به نظر می‌رسد کودکان زیر ۶ […]

 به گفته محققان افراد مبتلا به دیابت بسیار در معرض خطر ابتلا به بیماری صرع قرار دارند.

به گزارش مهر، مطالعه اخیر محققان نشان می‌دهد افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ سه برابر بیش‌تر از افراد غیرمبتلا در معرض ابتلا به بیماری صرع قرار دارند.

به گفته محققان چینی، به نظر می‌رسد کودکان زیر ۶ سال که مبتلا به بیماری دیابت هستند، ۶ برابر بیش‌تر در معرض حملات صرع قرار دارند.

اما بالا‌ترین ریسک بروز بیماری صرع در کودکانی است که مبتلا به دیابت نوع ۱ هستند و به خاطر کاهش شدید قند خون در بیمارستان تحت درمان بوده‌اند. طبق این مطالعه، به نظر می‌رسد این گروه از کودکان ۱۶٫۵ بار بیش‌تر در معرض حملات صرع قرار دارند.

دیابت نوع ۱، شرایط اتوایمنی است که موجب تخریب سلول‌های تولیدکننده انسولین بدن می‌شود. انسولین هورمون ضروری است که از قندهای یافت شده در مواد غذایی استفاده می‌شود.

انسولین بسیار کم منجر به قندخون بالا می‌شود. به مرور زمان، قند خون بالا می‌تواند موجب آسیب‌های جدی به عروق خونی، به‌ویژه در چشم‌ها، کلیه‌ها و قلب شود.

 

بیش از اندازه بالا هم خطرناک بوده و موجب کاهش سطح قند خون می‌شود که در صورت عدم درمان، می‌تواند منجر به بیهوشی و حتی از بین رفتن شخص شود.