برگزاری مناقصه از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل ایران و افغانستان

در پیش‌نویس تفاهمنامه مشترک ایران و افغانستان برای احداث پل دوم میلک مقرر شد برگزاری مناقصه از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل ایران و افغانستان مدیرکل راهداری‌و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان ساخت پل دوم برای رفت و آمد خودروهای […]

در پیش‌نویس تفاهمنامه مشترک ایران و افغانستان برای احداث پل دوم میلک مقرر شد

برگزاری مناقصه از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل ایران و افغانستان

مدیرکل راهداری‌و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان ساخت پل دوم برای رفت و آمد خودروهای سنگین حامل کالاهای تجار و بازرگانان یکی از ضرورت‌های دو کشور همسایه است.

علی خانقایی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار‌ کرد: هم اکنون یک پل ارتباطی میان استان سیستان‌وبلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان در منطقه مرزی میلک با عنوان «پل ابریشم» برای انجام مبادلات تجاری دو کشور وجود دارد اما پاسخگوی میزان مبادلات تجاری در آینده نیست به همین دلیل ساخت پل دوم در دستور کار دو کشور قرار گرفت.

وی افزود: پیش‌نویس تفاهمنامه ساخت این پل از مدت‌‌ها قبل بین دولت‌های ایران و افغانستان تنظیم و ارایه شده بود اما نیاز به اصلاح داشت که به همین منظور در جلساتی با حضور هیأت‌های این دو کشور در زاهدان برگزار و منجر به امضاء پیش‌نویس این تفاهمنامه شد.

خانقایی خاطر‌نشان ‌کرد: یکی از مهم‌ترین بندهای این پیش‌نویس احداث پل به صورت برگزاری مناقصه از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل ایران و افغانستان است و هر شرکتی که برنده مناقصه شد باید ۵۰ درصد هزینه ساخت این پل را بپردازد.

مدیرکل راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان، توسعه زیرساخت‌های متناسب با این میزان حجم مبادلات در نقطه صفرمرزی ضروری است.

 

خانقایی افزود: با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها احداث پل دوم از اهمیت بالایی برای افزایش مبادلات تجاری برخوردار است.