قیمت جدید کرومیت بعد از تعطیلات نوروز

حدود یک‌سالی است که خریداراران چینی میزان عناصر مزاحم مثل آلومینیم و سیلیس را در قیمت کرومیت تأثیر می‌دهند و به تازگی همین امر موجب سوءاستفاده بعضی از خریداران داخلی شده است. به گزارش معدن۲۴، به اعتقاد برخی فعالان داخلی بازار کرومیت، گرچه خریداران داخلی به ظاهر قیمت را بالا برده‌اند ولی به شکلی عمل […]

حدود یکسالی است که خریداراران چینی میزان عناصر مزاحم مثل آلومینیم و سیلیس را در قیمت کرومیت تأثیر می‌دهند و به تازگی همین امر موجب سوءاستفاده بعضی از خریداران داخلی شده است.

به گزارش معدن۲۴، به اعتقاد برخی فعالان داخلی بازار کرومیت، گرچه خریداران داخلی به ظاهر قیمت را بالا برده‌اند ولی به شکلی عمل کرده و عناصر مزاحم را در کاهش قیمت دخیل می‌کنند و از عیار بار به گونه هنرمندانه کسر می‌کنند که در نهایت به قیمت‌های قبلی خود و حتی کم‌تر از قبل نزدیک می‌شود.

متأسفانه در بندرعباس شاهد اتفاقاتی نظیر موضوع ذکر شده هستیم.

نکته قابل توجه در بازار چین افزایش تقاضا برای عیارهای بالا است که علت این امر انباشت انبارهای چینی‌ها از کرومیت با کیفیت و عیار پایین آفریقای جنوبی است.

این موضوع در قیمت‌های خرید عیارهای بالا تأثیرگذار بوده و سبب افزایش آن شده است و در عیارهای پایین کاهش را شاهد هستیم البته در بازار داخلی همچنان شاهد حالت سکون و شرایط ثبات گذشته هستیم.

این فعالان می‌گویند، افزایش قیمت در عیارهای بالا نشان می‌دهد که اگر تجار ایرانی شرایط صادقانه‌تری را در پیش بگیرند و تولیدکنندگان به کیفیت اهمیت ویژه‌ای بدهند، کرومیت ایران قابل رقابت با کرومیت آفریقای جنوبی خواهد بود.

قیمت‌های اعلام شده با فرض عناصر نرمال و تحویل انبار بندرعباس است.

عیار       قیمت فروش

عیار

قیمت فروش

(هزار تومان به ازای هر تن)

۵۰

۴۰۰

۴۸

۳۸۰

۴۶

۳۶۰

۴۴

۳۴۰

۴۲

۳۲۰

۴۰

۲۹۰

۳۸

۲۶۰

۳۶

۲۳۰

۳۴

۲۰۰

۳۲

۱۷۰

۳۰

۱۴۰

 

از بازارهای جهانی نیز خبر می‌رسد که شاهد بهبود فعالیت در بازار کرومیت هستیم.

برخی فولادسازان چینی نظیر بائواستیل، قیمت خرید فروکروم پر کربن خود را برای آوریل افزایش دادند که این موضوع سبب رشد بهای کروم خواهد شد.

گفته می‌شود، افزایش قیمت خرید فورکروم توسط فولادسازان چینی سبب شده که اعتماد با بازار تاحدودی بازگردد.