اجازه ندهیم با سلامت مردم بازی شود

وزیر بهداشت اجازه ندهیم با سلامت مردم بازی شود وزیر بهداشت ضمن تأکید بر این‌که برداشته شدن موانع اقتصادی، بر تولید، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد مؤثر خواهد بود، گفت: امیدواریم به اسم تولید داخل شاهد سوءاستفاده نباشیم و اجازه ندهیم با سلامت مردم در بخش تجهیزات، دارو و… بازی شود. به گزارش ایلنا، […]

وزیر بهداشت

اجازه ندهیم با سلامت مردم بازی شود

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر این‌که برداشته شدن موانع اقتصادی، بر تولید، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد مؤثر خواهد بود، گفت: امیدواریم به اسم تولید داخل شاهد سوءاستفاده نباشیم و اجازه ندهیم با سلامت مردم در بخش تجهیزات، دارو و… بازی شود.

به گزارش ایلنا، سیدحسن‌هاشمی در حاشیه دیدار نوروزی با رؤسا و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تهران در موزه تاریخ علوم پزشکی، ضمن تشکر از اقدامات فعالانه عرصه سلامت در تعطیلات نوروزی، در خصوص عملکرد وزارت بهداشت برای تحقق شعار امسال گفت: شعار امسال به عمل نیاز دارد. در خصوص سلامت نیز فرصت‌های مغفول مانده زیادی به خصوص در بخش خصوصی وجود دارد. نباید انتظار داشته باشیم که دولت شغل ایجاد کند و تعداد پرسنل خود را که در حال حاضر حدود ۴۶۰ هزار نفر در حوزه وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها است، به دو برابر افزایش دهد.

وی افزود: فرصت‌های زیادی در طب مدرن و سنتی وجود دارد که انتظار می‌رود همه به میدان آیند. در زمینه حمایت از بخش خصوصی نیز ما از قبل در این مسیر حرکت کردیم و در عین حال متهم بودیم که برای آن فرصت‌سازی می‌کنیم، اما افتخار می‌کنیم که بتوانیم در راستای توسعه بخش خصوصی و خدمات آن اعم از تولید دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات فرصت‌های جدیدی ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: امیدواریم به اسم تولید داخل شاهد سوءاستفاده نباشیم و اجازه ندهیم با سلامت مردم در زمینه تجهیزات پزشکی، دارو و… بازی شود. بخش‌های نظارتی در سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی نیز نظارت خود را انجام می‌دهند. ما آنجایی موظف هستیم از تولید داخل حمایت کنیم که حتماً به سلامت مردم آسیبی وارد نشود. این برنامه‌ای بود که طی ۳ سال گذشته نیز آن را انجام دادیم.

 

هاشمی ضمن اشاره به افزوده شدن بیش از ۱۲۰ قلم داروی جدید به مجموعه دارویی کشور طی ۳ سال گذشته، بیان کرد: طی این مدت ۱۰ درصد از رقم ریالی واردات کاهش یافته و حدود ۷۰ درصد نیز از نظر مواد اولیه و ساخت اقلام دارویی خودکفا شده‌ایم. مطمئن هستیم اگر با سرعت بیش‌تری پیش رویم و موانعی که در این راه وجود دارد به ویژه در بخش اقتصادی و بانک‌ها برداشته شود، در تولید، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد در سال ۹۶ شاهد کارنامه خوبی خواهیم بود.