از سوی سازمان توسعه تجارت صورت میگیرد تدوین شاخصهای استاندارد صادرات معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از تدوین آییننامه و شاخصهای استاندارد صادرات خبر داد. محمدرضا مودودی در گفتوگو با رادیو اقتصاد گفت: یکی از ضعفهای اصلی توسعه تجارت خارجی، مشکلات بنگاههای خصوصی در بازاریابی بینالمللی است که به تشکیل رقابتهای منفی در سطح […]
از سوی سازمان توسعه تجارت صورت میگیرد
تدوین شاخصهای استاندارد صادرات
معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از تدوین آییننامه و شاخصهای استاندارد صادرات خبر داد.
محمدرضا مودودی در گفتوگو با رادیو اقتصاد گفت: یکی از ضعفهای اصلی توسعه تجارت خارجی، مشکلات بنگاههای خصوصی در بازاریابی بینالمللی است که به تشکیل رقابتهای منفی در سطح بازارهای بینالمللی منجر میشود که این ضعف بازاریابی بینالمللی باید برطرف شود.
وی افزود: شعار امسال یعنی تولید داخلی و اشتغال زیر سایه اقتصاد مقاومتی تعیین شده است و یکی از ارکان مهم که منجر به اشتغال میشود، بازار است که البته منظور بازار بینالمللی است.
معاون کل سازمان توسعه تجارت اظهارکرد: این سازمان یک سازمان بین بخشی است که با بسیاری از دستگاهها ارتباط دارد و هماهنگکننده و تنظیمکننده تجارت خارجی مانند گمرک، سازمان مالیاتی، بانک و امثال آنها است.
وی درباره اهداف این سازمان در سال جاری جهت تحقق شعار سال، گفت: یکی از ضعفهای اصلی توسعه تجارت خارجی، مشکلات بنگاههای خصوصی در بازاریابی بینالمللی است که منجر به تشکیل رقابتهای منفی در سطح بازارهای بینالمللی میشود. بنابراین سعی میشود امسال را بیشتر در مسیر ترویج فرهنگ صادرات فعالیت کنیم تا انتقال دانش مرتبط با حوزه بازاریابی بینالمللی به بنگاهها صورت گیرد.
مودودی از صدور برخی کالاهای کم کیفیت و ایجاد جو منفی در فضای بینالملل سخن گفت و بیانکرد: از یک سو باید تجارت آزاد باشد تا همه بتوانند صادرات را اجرایی کنند ولی از سوی دیگر برخی بنگاهها استانداردهای لازم را دارند ولی در رقابت با شرکتهایی که زیرزمینی فعالیت میکنند و فاقد استانداردهای لازم هستند، ناموفق هستند زیرا هزینه کالاهای این گروهها بسیار پایینتر است و اساساً بخش عمدهای از انرژی بنگاههای استاندارد، صرف مقابله با بنگاههای کوچک و بیکیفیت میشود.
وی ادامه داد: امسال شاخصهایی را تعریف میکنیم و شرکتهایی طرفِ تجارت باید این شاخصهای اولیه را داشته باشند و به زودی آییننامه آن را تنظیم میکنیم. شرکتهای ضعیفتر نیز باید استانداردهایشان را ارتقا دهند یا با شرکتهای بزرگتر فعالیت کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.