دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد خرید هواپیمای روسی سوخو ۱۰۰ مشروط به مجوز اوفک است رییس انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان این که برای اجاره و خرید هواپیماهای مسافری سوخو ۱۰۰ نیاز به تأیید اوفک داریم اظهار داشت: اگر اوفک مجوز بدهد، احتمال اینکه امسال سوخو ۱۰۰ وارد ناوگان هوایی کشورمان شود، وجود دارد. […]
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد
خرید هواپیمای روسی سوخو ۱۰۰ مشروط به مجوز اوفک است
رییس انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان این که برای اجاره و خرید هواپیماهای مسافری سوخو ۱۰۰ نیاز به تأیید اوفک داریم اظهار داشت: اگر اوفک مجوز بدهد، احتمال اینکه امسال سوخو ۱۰۰ وارد ناوگان هوایی کشورمان شود، وجود دارد.
به گزارش ایلنا، مقصوداسعدیسامانی با اشاره به مذاکرات خرید هواپیماهای مسافربری سوخو۱۰۰ از روسیه توسط ایرلاینهای داخلی کشورمان اظهار داشت: از سال گذشته مذاکرات برای خرید هواپیماهای سوخو ۱۰۰ آغاز و دو پرواز نمایشی از این تایپ هواپیما در آسمانایران انجام شد.
وی با بیان اینکه چند شرکت هواپیمایی ایرانی علاقهمند خرید هواپیماهای سوخو ۱۰۰ شدند، گفت: قرار بر این است که در ابتدا این هواپیماها به صورت اجارهای وارد ناوگان هوایی کشورمان شوند و اگر شرایط آب و هوایی و سایر عوامل مربوط به تأیید پرواز این هواپیماها اجازه دهد، این تایپ هواپیمای روسی خریداری خواهد شد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تأکید بر اینکه برای خرید هواپیمای روسی سوخو۱۰۰ نیاز به تأیید و مجوز اوفک (سازمان زیرمجموعه وزارت خزانهداری آمریکا) داریم گفت: طبق مقررات وضع شده هر هواپیمایی که بیش از ۱۰ درصد قطعات آن از طریق شرکتهای آمریکایی تأمین شود برای فروش نیاز به مجوز اوفک دارد و این مقررات شامل حال هواپیماهای روسی سوخو هم میشود.
وی افزود: بیش از ۱۰ درصد قطعات هواپیمای سوخو۱۰۰ روسیه از طریق شرکتهای آمریکایی تأمین میشود و بنابراین برای فروش و اجاره این هواپیماها به ایران باید تأیید اوفک را بگیرد.
اسعدیسامانی با اشاره به این که ورود چند تایپ هواپیما باعث افزایش هزینههای نگهداری، تعمیرات و آموزش میشود، گفت: بهطور قطع خرید چند تایپ هواپیما و ورود هواپیماهای سوخو۱۰۰ به ناوگان هوایی ایران از نظر اقتصادی هزینهها را افزایش میدهد اما هر شرکت هواپیمایی بسته به شرایط خود میتواند اقدام به خرید هر تایپ هواپیما کند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا شرکتهای هواپیمایی برای تأمین ناوگان میان برد و کوتاه برد خود با شرکتهای سازنده هواپیماهای ATR یا امبائر وارد مذاکره نمیشوند، اظهار داشت: خرید این هوپیماها هم نیاز به تأیید اوفک را دارد. از سوی دیگر هواپیماهای سوخو ۱۰۰ ارزان تر از این تایپ هواپیماها هستند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ادامه داد: قیمت کاتالوگی سوخو۱۰۰ مسافری ۳۵ میلیون دلار است که البته این قیمت در مذاکرات کاهش پیدا میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.