وجود بانک اطلاعاتی مزایده‌ها از مزایای سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی

وجود بانک اطلاعاتی مزایده‌ها از مزایای سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی کارگر معاون توسعه فناوری‌ و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از تاریخ راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی، روال‌های اجرا به صورت مکانیزه انجام می‌شود. همچنین دفاتر کاغذی جمع‌آوری و دفاتر الکترونیک جایگزین آن شد. هاشم کارگر […]

وجود بانک اطلاعاتی مزایده‌ها از مزایای سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی

کارگر معاون توسعه فناوری‌ و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از تاریخ راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی، روال‌های اجرا به صورت مکانیزه انجام می‌شود. همچنین دفاتر کاغذی جمع‌آوری و دفاتر الکترونیک جایگزین آن شد.

هاشم کارگر در گفت‌وگو با میزان به بیان ویژگی‌ها و دستاوردهای ارزشمند سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی پرداخت و گفت: سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی از تاریخ ۱۵/۸/۱۳۹۰ در اجرای اسناد رسمی اصفهان آغاز و در ۲۷/۷/۱۳۹۱ در کلیه مراکز استان‌ها راه‌اندازی شد.

وی گفت: پس از آن تا انتهای سال ۹۱ در تمامی حوزه‌های ثبتی سراسر کشور که دارای واحد اجرای اسناد رسمی است اجرایی شد.

این مقام مسؤول ادامه‌داد: از تاریخ راه‌اندازی، روال‌های اجرا به صورت مکانیزه انجام می‌شود. همچنین دفاتر کاغذی جمع‌آوری و دفاتر الکترونیک جایگزین آن شد. همچنین ارتباط واحدهای اجرا در سراسر کشور با یکدیگر و با ستاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برقرار شد.

کارگر به بیان برخی از ویژگی‌های مهم سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: اعطای شماره یکتا به پرونده‌های اجرا در سراسر کشور، نگهداری اطلاعات پرونده‌های اجرا در پایگاه داده مرکزی سازمان، امکان چرخش پرونده در حوزه‌های ثبتی مختلف با حفظ اطلاعات و شماره پرونده و امکان جستجوی اشخاص ذی‌نفع در پرونده‌های اجرا در سراسر کشور جهت سابقه‌یابی از ویژگی‌های مهم این سامانه است.

معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور‌ ادامه‌داد: همچنین امکان ارسال اجراییه‌ها به صورت الکترونیک از دفاتر اسناد رسمی به واحدهای اجرا، وجود بانک اطلاعاتی وکلا و کارشناسان جهت راستی‌آزمایی صحت اطلاعات، ارتباط برخط با پایگاه شناسه ملی اشخاص حقیقی جهت کنترل صحت اطلاعات، ورود و نگهداری اطلاعات افراد ذی‌نفع در پرونده‌های اجرا، وجود بانک اطلاعاتی مزایده‌های انجام شده در سراسرکشور و ارسال پیامک و رایانامه به ذی‌نفعان در مراحل مختلف پرونده اجرا از دیگر مشخصات و ویژگی‌های ارزشمند سامانه مدیریت یکپارچه می‌باشد.

این مقام مسؤول به مهم‌ترین دستاوردهای سامانه مدیریت یکپارچه اجرای اسناد رسمی هم اشاره کرد و افزود: یکسان‌سازی رویه‌ها با استفاده از فرایند ایجاد شده توسط سامانه، ایجاد تسهیل و تسریع در ارایه خدمات ثبتی به ذی‌نفعان و کاهش مراجعات حضوری، پیشگیری از بروز اشتباهات در روند پرونده‌های اجرا، ارتقای سلامت اداری در حوزه پرونده‌های اجرا و امکان تبادل الکترونیک اطلاعات با مراجع ذی‌ربط در خصوص پرونده‌های اجرا از دستاوردهای این سامانه است.

 

وی در پایان گفت: ارتقای نظام حفظ و نگهداری از پرونده‌ها، پیشگیری از جعل و تخلفات در ارتباط با پرونده‌های اجرای اسناد رسمی و امکان نظارت و بازرسی بر خط از واحدهای اجرا اسناد رسمی از دیگر دستاوردهای این سامانه است.