ثبت درخواست دریافت ضمانتنامه‌های « صحا » به صورت الکترونیکی

ثبت درخواست دریافت ضمانتنامه‌های « صحا » به صورت الکترونیکی در راستای توسعه دولت الکترونیک و با هدف ارایه خدمات غیرحضوری به واحدهای صنعتی و دانش‌بنیان صنایع الکترونیک کشور، سامانه الکترونیکی خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، این سامانه با هدف کاهش و حذف مراجعه حضوری […]

ثبت درخواست دریافت ضمانتنامه‌های « صحا » به صورت الکترونیکی

در راستای توسعه دولت الکترونیک و با هدف ارایه خدمات غیرحضوری به واحدهای صنعتی و دانش‌بنیان صنایع الکترونیک کشور، سامانه الکترونیکی خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، این سامانه با هدف کاهش و حذف مراجعه حضوری متقاضیان دریافت تسهیلات مالی و صدور ضمانتنامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) طراحی شده و از این پس متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود به صورت الکترونیکی در وبگاه صحا اقدام کنند.

بنابر اعلام مدیریت فنی و امور اقتصادی صحا درخواست‌هایی که از طریق سامانه الکترونیکی ارسال شوند، در اولویت رسیدگی اداره ارزیابی‌ طرح‌های صندوق قرار خواهند گرفت.

ارایه تسهیلات مالی و صدور ضمانتنامه دو مأموریت اصلی صحا به شمار می‌رود.

برابر آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی، ضمانتنامه‌های صادره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک معادل ضمانتنامه‌های بانکی بوده و این موضوع به وزارتخانه‌های مرتبط و زیرمجموعه‌های آنها از سوی اداره کل ذی‌حسابی وزارت امور اقتصاد و دارایی اطلاع‌رسانی شده است.

از جمله ویژگی‌های ضمانتنامه‌های صحا این است که سپرده‌ای از متقاضیان دریافت نشده و کارمزد آن کم‌تر از سیستم بانکی است.

تسهیلات مالی صحا نیز با نرخ ترجیحی ۵ تا ۱۵ درصد تا سقف ۳۰ میلیارد ریال به شرکت‌های خصوصی و تعاونی فعال در صنایع الکترونیک اعطا می‌شود.

 

متقاضیان برای ثبت الکترونیکی درخواست خود می‌توانند به وبگاه صحا به نشانیwww.esfrd.ir مراجعه کنند.