رئیس سازمان راهداری عنوان کرد

ناترازی در میزان واردات و اسقاط کامیون‌

رئیس سازمان راهداری کشور، ضمن اشاره به اینکه در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، گفت: در ‌حال‌حاضر واردات کامیون انجام می‌شود اما اسقاط، نه؛ لذا این امر باعث افزایش کامیون‌‌ها و افزایش خواب کامیون‌‌ها در بنادر شده و نارضایتی راننده‌ها را در پی داشته است. رضا اکبری؛ در گفتگو […]

رئیس سازمان راهداری کشور، ضمن اشاره به اینکه در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، گفت: در ‌حال‌حاضر واردات کامیون انجام می‌شود اما اسقاط، نه؛ لذا این امر باعث افزایش کامیون‌‌ها و افزایش خواب کامیون‌‌ها در بنادر شده و نارضایتی راننده‌ها را در پی داشته است. رضا اکبری؛ در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به آخرین وضعیت نوسازی کامیون‌‌ها در کشور، اظهار کرد: در حال‌حاضر تعداد کامیون‌‌ها در کشور زیاد است. در این چند سال بیش از ۳۰ هزار کشنده به کشور وارد و به ناوگان اضافه شده است اما کمتر از این عدد اسقاطی داشتیم. وی افزود: شرایط اسقاط در کشور براساس قوانین به نوعی تنظیم شده که یک کشنده وارد می‌شود ولی کشنده فرسوده دیگر اسقاط نمی‌شود. بنابراین هرچه وارد شده به ناوگان اضافه می‌شود و تعداد را بالا می‌برد. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: در این قسمت کمبودی نداریم، بلکه ناترازی در تعداد کامیون اتفاق افتاده است. در حال‌حاضر خواب کامیون‌‌ها در بنادر از جمله بندرعباس برای بارگیری افزایش پیدا کرده و نارضایتی راننده‌ها زیاد شده است. باید حتماً یک کامیون که وارد می‌کنیم یک تا دو برابر، اسقاط کامیون فرسوده داشته باشیم تا سن ناوگان کاهش و بهره‌وری افزایش یابد. وی تصریح کرد: قوانینی که برای نوسازی ناوگان در سال‌های قبل مصوب شده اسقاط را به‌عنوان یک شرط الزامی قرار نداده که به آن اعتراض کردیم و به دنبال اصلاح قانون هستیم. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه هر کامیونی که قرار است به ناوگان اضافه شود، حتماً خواست وزارت راه این است که حداقل معادل و مشابه آن اسقاط شود، اظهار کرد: در این صورت نوسازی باید اتفاق بیفتد و تعادل نیز برقرار شود، زیرا هرچه کامیون جدید اضافه شود تعادل برهم می‌ریزد.