گروه خودرو- تعرفه واردات خودرو در سال آینده، از موضوعاتی است که بازار خودروهای وارداتی را تحتالشعاع قرار داده است، بهطوری که با افزایش میزان تعرفه گمرکی این خودروها، بازار خودرو بیش از پیش دچار سردرگمی و بلاتکلیفی قرار میگیرد و از سوی دیگر هم در این چند روز باقیمانده از سالجاری آخرین مرحله عرضه […]
گروه خودرو- تعرفه واردات خودرو در سال آینده، از موضوعاتی است که بازار خودروهای وارداتی را تحتالشعاع قرار داده است، بهطوری که با افزایش میزان تعرفه گمرکی این خودروها، بازار خودرو بیش از پیش دچار سردرگمی و بلاتکلیفی قرار میگیرد و از سوی دیگر هم در این چند روز باقیمانده از سالجاری آخرین مرحله عرضه خودروهای وارداتی در حال برگزاری است که ابهاماتی راجع به قیمت خودروهای عرضه شده در این دوره وجود دارد. به گزارش مناقصهمزایده، در همین خصوص، مهدی ضیغمی؛ مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، در نشست خبری برخط، در پاسخ به وضعیت عرضه خودروهای وارداتی، اظهار کرد: کسانی که اقدام به بلوکه کردن یکی از حسابهای بانکی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان کرده بودند از روز گذشته میتوانند، اقدام به ثبتنام کنند. مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، افزود: پس از مرحله ثبتنام خودروهای وارداتی، نتایج از طریق قرعهکشی اعلام میشود. ضیغمی؛ درباره میزان عرضه، گفت: به احتمال زیاد اطلاعیه عرضه خودروها در دو مرحله منتشر میشود و ممکن است مانند برخی از مراحل، در اواسط عرضه هم خودروهای جدیدی به لیست اضافه شود. وی ادامه داد: یکی از دلایل طولانی شدن این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، تعرفههای سال بعد است. زیرا ما مجبور هستیم بسیاری از خودروهایی که قیمت قطعی دارند را نیز به قیمت علیالحساب عرضه کنیم تا به دلیل افزایش قیمت سال بعد دچار چالش نشوند. ضیغمی؛ افزود: سال بعد به دلیل افزایش تعرفه و نرخ محاسبه گمرک متأسفانه قیمت خودروهای وارداتی افزایش خواهد داشت. مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، تأکید کرد: در این دور از عرضه خودروها، مشکلی برای خرید توسط مردم پیش نمیآید فقط به جای عرضه با قیمت قطعی ترجیحاً و بیشتر قیمتها علیالحساب خواهد بود. وی درباره تعرفه خودروهای برقی که قرار است از سال آینده از چهار به ۱۰۰درصد افزایش پیدا کند، گفت: به نظر میرسد تعرفه این خودروها فعلاً همان ۱۰۰درصد باشد زیرا هنوز مجلس به استفساریه جواب نداده است. همچنین کامران غضنفری؛ عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز، با بیان کرد: افزایش تعرفه واردات خودرو به ۱۰۰درصد موجب اطمینانخاطر خودروسازان داخلی از فروش محصولات بیکیفیت، غیراستاندارد و گران خود به مصرفکنندگان خواهد شد. غضنفری؛ با بیان اینکه هدف مجلس از کاهش تعرفه واردات خودرو به ۶۰ درصد، کاهش قیمت خودروهای وارداتی و ورود خودروهای ارزانقیمت به کشور بود، اظهار داشت: متأسفانه عدهای در مجمع تشخیص مصلحت نظام آگاهانه و یا بدون آگاهی تعرفه واردات را به ۱۰۰درصد افزایش دادند تا با رشد بهای خودروهای خارجی رقیبی برای خودروسازان داخلی وجود نداشته باشد. وی با اشاره به اینکه ورود خودروهای با رِنج قیمتی متوسط با تعرفه ۱۰۰درصدی نیز گران تمام خواهد شد، تصریح کرد: این امر اطمینان خاطر خودروسازان داخلی از فروش محصولات بیکیفیت، غیراستاندارد و گران خود به مصرفکنندگان را به دنبال خواهد داشت. وی تأکید کرد: به این ترتیب صنعت خودروسازی کشور در انحصار دو خودروساز بزرگ باقی مانده و خودروسازان بدون رقیب به تولیدات گرانقیمت و بیکیفیت خود ادامه خواهند داد.
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو، با بیان اینکه احتمالاً خودروها، سال آینده از نظر ریالی افزایش نرخ داشته باشند؛ اما پیشبینی کرد که علیرغم افزایش ریالی قیمتها اما از نظر دلاری، قیمتها نزولی است و از همینروی، بازار در یک وضعیت تعادل نسبی پیش خواهد رفت. به گزارش ایسنا، علی خسروانی؛ ضمن تأکید […]
طبق مصوبه مجلس، واردات خودرو توسط اشخاص و ایرانیان ساکن خارج از کشور، بدون انتقال ارز و از محل ارز در اختیار، با نرخ ۶۰ درصد حقوق ورودی مجاز است. به گزارش مناقصهمزایده، نمایندگان مجلس در جلسه علنی در جریان بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند (ر) تبصره(۱) لایحه بودجه را تصویب کردند. طبق […]
روند تغییرات میزان تعرفه واردات خودرو و اعمال ممنوعیت بر آن در دورههای مختلف، عدم وجود انسجام در تصمیمات را نشان میدهد. به گزارش مهر، با بررسی روند تغییرات میزان تعرفه واردات خودرو و اعمال ممنوعیت بر آن در دورههای مختلف، علاوه بر عدم وجود انسجام در تصمیمات اتخاذ شده در دورههای مختلف ردپای وضعیت […]
دیدگاه بسته شده است.