پیشگامی بانک صادرات در خدمات مبتنی برNFC با هدف استقرار دولت هوشمند پروژه خدمات هوشمند شهروندی مبتنی بر NFCبا محوریت بانک صادرات ایران از این سامانه در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد. به گزارش مناقصهمزایده، با هدایت مرکز فاوای ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیریت سازمان […]
پیشگامی بانک صادرات در خدمات مبتنی برNFC
با هدف استقرار دولت هوشمند پروژه خدمات هوشمند شهروندی مبتنی بر NFCبا محوریت بانک صادرات ایران از این سامانه در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.
به گزارش مناقصهمزایده، با هدایت مرکز فاوای ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری بانک صادرات، ایرانسل، شرکت اینفوتک، شرکت مبنا فرتاک کیش و شرکت مبنا کارت آریا در ایام نوروز ۹۶ با حضور رییسجمهور کلید خورد.
بر مبنای این گزارش خدمات هوشمند شهروندی مبتنی بر راهکار جامع NFC بر بستر شبکه ایرانسل، مجموعه فراهم آورنده خدمات نوین NFC و مرکز گسترش فناوری اطلاعات بهعنوان عامل چهارم دولت هوشمند است. این راهکار فضای امن و قابلاطمینانی را برای ارایه خدمت هویت موبایلی (mID)، انواع خدمات پرداخت از طریق سیمکارت NFC و گوشیهایی که از این فناوری پشتیبانی میکنند را در مناطق آزاد کشور فراهم میکند.
با استفاده از قابلیت ایجاد شده شهروندان منطقه آزاد انزلی از طریق این فناوری میتوانند به جای استفاده از کارتهای بانکی متعدد و یا کارتهای اعتباری ناوگانهای حملونقل عمومی، از سیمکارت خود برای پرداخت انواع خدمات شهری مانند خدمات حملونقل استفاده کنند.
علاوه بر این همزمان از «مارال کارت» کارت هوشمند شهروندی منطقه آزاد انزلی نیز رونمایی شد که کلیه درگاههای پرداخت منطقه آزاد از جمله گمرک، اطلاعات ورودی و خروجی منطقه آزاد انزلی، استخرها و اماکن تفریحی، سالنهای همایش و نمایش به این فناوری مجهز شدهاند که با ارایه این کارت گام مثبتی برای افزایش رفاه ساکنین، گردشگران و کارکنان منطقه برداشته میشود؛ هماکنون تعدادی از پذیرندهگان، فروشگاهها و غرفهها از این فناوری بهرهمند شدهاند که خریداران میتوانند بهراحتی از طریق این کارتها پرداختهای خرد خود را انجام دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.