کارنامه ماندگار «سایپا» در سال اقتصاد مقاومتی کارکنان در هر سطح سازمانی، برای مشکلات راهحلی دارند، اتکا به منابع داخلی یکی از نکات محوری اقتصاد مقاومتی است، مدیریت سایپا با اعتقاد به این اصل، راه برون رفت از بحران را در درون سازمان جستجو نمود. سال ۹۵ «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بود سازمانها […]
کارنامه ماندگار «سایپا» در سال اقتصاد مقاومتی
کارکنان در هر سطح سازمانی، برای مشکلات راهحلی دارند، اتکا به منابع داخلی یکی از نکات محوری اقتصاد مقاومتی است، مدیریت سایپا با اعتقاد به این اصل، راه برون رفت از بحران را در درون سازمان جستجو نمود.
سال ۹۵ «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بود سازمانها و مؤسسات اقتصادی کوشیدند با بهرهگیری از این نامگذاری هر یک به نوبه خود کارنامه قابل دفاعی از خود بروز دهند، در این بین گروه خودروسازی سایپا با رشد خیرهکننده خود توانست ۵۷۰ هزار انواع دستگاه تولید کند. این رقم یعنی تولید چیزی بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر از سال ۹۴؛
کسانی که دستی بر تنور تولید دارند، میدانند که دستیابی به چنین افزایش تولیدی کار ساده و آسانی نیست. با بررسی این عدد و رقم پرسش مهمی را میتوان در افکند و آن اینکه چگونه شرکتی که در حوزه سختافزاری تولید با افزایشی مواجه نبود، میتواند به چنین رشدی دست یابد؟ بهترین پاسخ برای این پرسش چیزی است که آن را باید در بخش نرمافزاری تولید جستجو کرد. گروه خودروسازی سایپا با بهرهگیری از چند اصل، به این مهم دست یافت. این اصول عبارتند از:
•«کارکنان در هر سطح سازمانی، برای مشکلات راهحلی دارند» اتکا به منابع داخلی یکی از نکات محوری اقتصاد مقاومتی است، مدیریت سایپا با اعتقاد به این اصل، راه برونرفت از بحران را در درون سازمان جستجو نمود.
•«رشد و ترقی بلندمدت گروه سایپا به توانایی این سازمان در ایجاد شور و شوق و وفاداری در مشتریان بستگی دارد» در اقتصاد مقاومتی مشتری نقش حساسی دارد، شرکت سایپا با درک نقش مشتری در توسعه سازمان حرکت مترقیانهای را در حوزه مشتریان برداشت که از آن جمله میتوان به عذرخواهی عالیترین مقام سازمان تا تشکیل سازمان ارتباط با مشتریان اشاره کرد.
•« توسعه محصولات، بستری مناسب برای توسعه سازمان» تنوع محصول به گسترش بازار کمک شایانی میکند، اقتصاد مقاومتی در جایی شکل میگیرد که مؤسسات بتوانند با تنوع محصولات خود بستری برای همراهی بیشتر مردم ایجاد نمایند، شرکت سایپا در سال اقتصاد مقاومتی توانست ۴ محصول جدید را به سبد تولیدات خود اضافه نماید.
•«پایبندی به تعهد» تعهد یکی از کلیدواژههای مهم در گروه خودروسازی سایپا است، هر سازمانی برای الزام خود به رشد بیشتر چارهای ندارد مگر آنکه برای خود تعهداتی ایجاد نماید، گروه خودروسازی سایپا در مسیر اقتصاد مقاومتی تعهدات زیادی در سال ۹۵ بر دوش خود نهاد و با همدلی تمامی کارکنانش توانست از عهده این تعهدات به خوبی برآید.
حال اقتصاد مقاومتی یکبار دیگر در سال ۹۶ محوریت خود را در نامگذاری حفظ کرده است. اگر مؤسسات و سازمانهای تولیدی بتوانند خود را با مفاهیم مورد نظر امسال یعنی «تولید و اشتغال» هماهنگ نمایند، تولید ملی افزایش خواهد یافت و افزایش تولید ملی یعنی، ایجاد کار و اشتغال بیشتر برای جوانان کشور. هر چه بود در سال ۹۵ پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی چنان موفقیتهایی را برای سایپا به ارمغان آورد که میتوانیم از این شرکت به عنوان الگویی ماندگار در سال «اقتصاد مقاومتی» یاد کنیم. در سال ۹۶ از یک سو با انجام طرحها و پروژههای مختلفی که پایه و اساس آنها سال گذشته بنا نهاده شده و از سوی دیگر با تأکید دوباره بر تولید و اشتغال و نوآوریها و برنامهریزیهای جدید؛ پیشبینی روزهای درخشان برای گروه سایپا سخت نخواهد بود.
سیاوش مهرآیین
کارشناس خودرو
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.