بررسی پرداخت‌های غیرقانونی در پرونده‌های مزایدات

از سوی دادستان دیوان محاسبات صورت گرفت بررسی پرداخت‌های غیرقانونی در پرونده‌های مزایدات دادستان دیوان محاسبات گفت: میزان صحیح مازاد پرداخت‌های غیرقانونی در پرونده‌های مزایده‌ها، قراردادهای عمرانی، پرداخت‌های غیرقانونی و عوارض و حقوق دولتی ناشی از تصمیمات نادرست و تضییع حقوق بیت‌المال ۵ هزار و صد میلیارد تومان است. به گزارش ایرنا، فیاض شجاعی در […]

از سوی دادستان دیوان محاسبات صورت گرفت

بررسی پرداخت‌های غیرقانونی در پرونده‌های مزایدات

دادستان دیوان محاسبات گفت: میزان صحیح مازاد پرداخت‌های غیرقانونی در پرونده‌های مزایده‌ها، قراردادهای عمرانی، پرداخت‌های غیرقانونی و عوارض و حقوق دولتی ناشی از تصمیمات نادرست و تضییع حقوق بیت‌المال ۵ هزار و صد میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، فیاض شجاعی در تشریح اقدامات دادستانی دیوان محاسبات در خصوص مسایل مربوط به پرونده‌های سال ۹۵ اظهارکرد: میزان صحیح مازاد پرداخت‌های غیرقانونی در پرونده‌های مزایده‌ها، قراردادهای عمرانی، پرداخت‌های غیرقانونی و عوارض و حقوق دولتی ناشی از تصمیمات نادرست و تضییع حقوق بیت‌المال و عدم ایفای تعهدات دستگاه‌های دولتی در قبال خزانه ۵ هزار و صد میلیارد تومان است که در برخی رسانه‌ها رقم دیگری اعلام شده است.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه‌داد: دیوان محاسبات ۳۰۰ پرونده را در خصوص مباحث مذکور مورد رسیدگی قرارداد و این موضوع منجر به صدور رأی شد و در راستای اجرای آرای قطعی ۴ هزار و صد میلیارد تومان به بیت‌المال بازگردانده شد.

شجاعی افزود: دادستانی دیوان محاسبات هزارمیلیارد تومان قبل از صدور دادخواست از سوی دادستان به خزانه برگشت داد که مجموع ریالی موارد مذکور ۵ هزار و صد میلیارد تومان می‌شود که توسط دادستانی به خزانه عودت داده شد، بنابراین اقدامات کل دیوان محاسبات برای عودت مازاد دریافتی‌‌ها و تخلفات بیش از این ارقام است.

دادستان دیوان محاسبات کشور اظهار‌کرد: از طرفی به نقل از «حاجی دلیگانی» نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در رسانه‌ها اعلام شده که «عادل آذر» رییس دیوان محاسبات در مقابل میزان حقوق خود و معاونانشان سکوت کرده و همچنین مطرح شده گزارش دیوان محاسبات قانع کننده نبوده که این موضوعات صحیح نیست.

شجاعی افزود: در دیدار نوروزی با نمایندگان عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس سؤالاتی درباره حقوق‌های نجومی مطرح شد که پاسخ‌های ارایه شده به جز گزارش‌های رسمی دیوان محاسبات است که قبلاً به رییس مجلس و کمیسیون‌های ذی‌ربط ارایه شده است.

 

دادستان دیوان محاسبات کشور یادآور‌شد: لاریجانی در دیدار نوروزی مسؤولان دیوان محاسبات از اقدامات این دیوان در زمینه رسیدگی به حقوق‌های نجومی و ارایه گزارش تفریغ بودجه تقدیر کردند، بنابراین «حاجی دلیگانی»  نظر شخصی خود را در خصوص عملکرد دیوان محاسبات مطرح کرده است.