مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، از اعطای تسهیلات کمبهره ۴۰۰ میلیون تومانی توسط شهرداری تهران به تاکسیرانان پیشرو در برقیسازی ناوگان تاکسی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی تاکسیرانی تهران، شادی مالکی؛ اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای حمایت از برقیسازی ناوگان تاکسی و تشویق تاکسیرانان به استفاده […]
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، از اعطای تسهیلات کمبهره ۴۰۰ میلیون تومانی توسط شهرداری تهران به تاکسیرانان پیشرو در برقیسازی ناوگان تاکسی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی تاکسیرانی تهران، شادی مالکی؛ اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای حمایت از برقیسازی ناوگان تاکسی و تشویق تاکسیرانان به استفاده از خودروهای برقی، اقدام به اعطای وام کمبهره ۴۰۰ میلیون تومانی به ۱۷۲ تاکسیران پیشرو در این حوزه کرده است. وی با اشاره به عدم بهرهمندی این تاکسیرانان دارای خودروی برقی از تسهیلات ماده ۱۲ گفت: با دستور شهردار تهران و در راستای مساعدت با تاکسیرانان پیشرو در حوزه برقیسازی شهرداری تهران علاوه بر وام ۹۰۰ میلیون تومانی کمبهره که پیشتر به تاکسیرانان برای نوسازی تاکسیهای فرسوده و جایگزینی آنها با تاکسیهای برقی اعطا شده بود، این وام جدید را نیز از طریق بانکهای عامل طرف قرارداد خود به آنان پرداخت خواهد کرد. به گفته مالکی؛ این اقدام با هدف حمایت بیشتر از تاکسیرانانی است که در خطمقدم برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی قرار دارند. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، خاطرنشان کرد: همچنین در راستای کمک به این افراد، تمامی تاکسیهای برقی این تاکسیرانان در خطوط پردرآمد یا خدمات ویژه به کار گرفته شده است تا ضمن افزایش درآمد آنها، روند برقیسازی ناوگان تاکسی با سرعت بیشتری پیش برود. همچنین، مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی شهر تهران، افزود: در سازمان تاکسیرانی عهدهدار بخشی از سفرهای درونشهری هستیم. تاکسیها در پایتخت جزء آن بخشی از ناوگان هستند که پرطرفدارند. روزانه سهونیم میلیون سفر از مجموع ۲۰ میلیون سفر در پایتخت سهم تاکسیهاست که سهم ۱۸ درصدی از سفرهای درونشهری را به خود اختصاص میدهد. وی با بیان اینکه از ۸۰ هزار تاکسی نیمی از آنها فرسودهاند، گفت: یعنی اینکه خودرو دچار نقص در سامانه آلایندگی و ایمنی و فنی است و نقش تاکسیها بهعنوان خودروهای پر پیمایش در آلودگی هوا تأثیرگذار است، مضاف بر اینکه بحث ایمنی و سلامت شهروندان نیز برای ما اهمیت دارد. خانم مالکی؛ با تأکید بر اینکه این خودروها حتی میتوانند باعث ایجاد گره ترافیکی شوند، گفت: نوسازی ناوگان از اولویتهای معاونت حملونقل قرار گرفت. بخش زیادی از بودجه شهرداری به حوزه حملونقل به جهت نوسازی و بهسازی ناوگان تخصیص یافت و مرز نوسازی تاکسیهای فرسوده در این دوره از ۱۰ هزار تاکسی گذشت. مالکی؛ افزود: امسال بیش از چهار هزار پرونده نوسازی تشکیل دادیم و نزدیک ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی تحویل رانندگان شد. وی با اشاره به زیرساختهای شارژ، گفت: در ۱۹ جایگاه بیش از ۶۰ (استند) نگه دارنده شارژ داریم. وی ادامه داد: قیمت خودرو بالاست و ممکن است برخی از تاکسیرانان نتوانند به نوسازی اقدام کنند. ما در تهران شش هزار دستگاه ون داریم که نزدیک دو هزار دستگاه میتوانند فعالیت کنند؛ لذا نوسازی برای اولینبار تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای ونها و ۸۰ میلیون تومان برای خودروهای سواری لحاظ شده است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، گفت: همچنین کمکهای بلاعوضی به تاکسیدارانی که مشکلات خاص دارند به قریب به ۱۰۰۰ نفر تعلق گرفته است. حدود ۶۰۰ نفر از تاکسیرانان که خودشان یا نزدیکانشان بیماری صعبالعلاج داشتند نیز از این وام استفاده کردند. وی گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در سالجاری هوشمندسازی بود. از مدتها قبل پایش و نظارت هوشمند تاکسیها به ما محول شده بود. امسال ۷۲ هزار تاکسی در سیما تاکسی و در عرصه خدمتی فعال هستند. این به معنای کاهش حضور مسافرین در پایانهها و افزایش کیفیت خدمات است. مالکی؛ افزود: همچنین برای نخستینبار پروانه فعالیت تاکسیها به صورت الکترونیکی صادر شد. یکی دیگر از اتفاقات این بود که پایش عملکرد تاکسیها در سامانه تاکسی به صورت هوشمند انجام شده است. در روزهای خاص مانند روزهای بارانی شکایت فعالیت نکردن تاکسیها در خطوط را داشتیم لذا سازمان تاکسیرانی با همکاری فاوا ذیل سامانه شهروند نسبت به زیرساخت جدیدی اقدام کرده و ما فعالیت سامانه تاکسی برخط را به دو بخش تقسیم کردیم؛ در گام اول محاسبه برخط کرایه تاکسی را دنبال کردیم به جهت اینکه امکان نظارت هوشمند بر تاکسی وجود داشته باشد تا بهطور مثال بدانیم یک تاکسی چقدر مسیر مورد نظر را پیمایش کرده است و در این سامانه امکان دریافت یک ریال وجه اضافه وجود ندارد. امسال بیش از ۱۰ هزار تاکسی ظرف کمتر از سه هفته گذشته به نصب نرم افزار تاکسی برخط اقدام کردند. دوم اینکه فعالیت این تاکسیها در سامانه قابل مشاهده است و در آینده تاکسیهای گردشی هم اضافه خواهد شد. وی با اشاره به فعالیت تاکسیهای برخط، گفت: در تاکسی برخط ما نرخ تاکسی شناور را داریم؛ یعنی به صورت آنلاین نرخ محاسبه میشود و مدت زمان سفر در نرخ کرایه تأثیرگذار است؛ بنابراین یک روز ممکن است ۱۰ درصد و در روزی هم ۳۰ درصد، اما در مجموع سقف ۵۰ درصدی برای این امر در نظر گرفته شده است. یکی از محسنات اجرای این طرح مدیریت زمان سفر است. صرفاً درخصوص تاکسیهایی نرخ شناور کرایه اعمال خواهد شد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه