گروه خودرو- یک مقام مسئول، گفت: کسی که خودروی برقی دارد، همواره یک منبع انرژی دارد و میتوان از این باتری بهعنوان برق اضطراری استفاده کرد. به گزارش مناقصهمزایده، محمد اولیا؛ مدیرعامل گروه مپنا، در حاشیه بازدید خبرنگاران از رونمایی از زیرساخت شارژ خودروهای برقی در نشست خبری، گفت: مقدار برقی که برای خودروهای برقی […]
گروه خودرو- یک مقام مسئول، گفت: کسی که خودروی برقی دارد، همواره یک منبع انرژی دارد و میتوان از این باتری بهعنوان برق اضطراری استفاده کرد. به گزارش مناقصهمزایده، محمد اولیا؛ مدیرعامل گروه مپنا، در حاشیه بازدید خبرنگاران از رونمایی از زیرساخت شارژ خودروهای برقی در نشست خبری، گفت: مقدار برقی که برای خودروهای برقی استفاده میشود بسیار ناچیز است. وی ادامه داد: در میان مدت استفاده از خودروهای برقی میتواند به مسئله انرژی و برق کمک کند بهطوری که باتری و برق را برای پیک زایی و استفاده از برق اضطراری استفاده کنیم بهطوری که باتریها در ساعات کم پیک شارژ شود و در ساعات پر پیک استفاده کند. به گفته وی، کسی که خودروی برقی دارد همواره یک منبع انرژی دارد و میتوان از این باتری بهعنوان برق اضطراری استفاده کرد. مدیرعامل مپنا، اضافه کرد: در درازمدت با گذشت سه سال هم مقیاس خودروی برقی بیشتر میشود و هم با استفاده از انرژی خورشیدی ناترازی را کاهش میدهد ضمن اینکه نمیتوان برای امروز چهار سال آینده را تا دیده گرفت و به دلیل راندمان انرژی که حملونقل برقی نسبت به غیربرقی دارد در کاهش شدت انرژی تأثیر مثبت دارد. همچنین محمدحسین رفان؛ مدیرعامل شرکت برق گروه مپنا نیز، در ادامه نشست خبری ایستگاههای شارژ خودروهای برقی، گفت: امروز موضوع، زیرساختهاست. تصور میشود که ایستگاههای شارژ مانند پمپ بنزین است در صورتی که شرایط متفاوتی دارد و که به زیرساخت انرژی و شبکه دیجیتالی نیاز دارد زیرا در این ایستگاهها همه چیز به صورت دیجیتال است. وی ادامه داد: تا ۱۹ اسفند ۱۳۴ ایستگاه شارژ در سراسر کشور راهاندازی شده و تعدادی در خارج از کشور و ۴۱۴ دستگاه شارژر در این ایستگاهها نصب شده که تعدادی عمومی و تعدادی ناوگانی است. وی ادامه داد: تا کنون ۱۱ هزار کاربر تعریف شده که میتوانند با کارت یا اپلیکیشن با شارژر ارتباط بگیرد و خودروی خود را شارژ کند. به گفته وی، دو هزار و ۵۰۰ کاربر واقعی داریم و از ۱۱ هزار کارت نزدیک به ۸ تا ۹ هزار کاربر واقعی وجود دارد. وی ادامه داد: در ابتدا خودرو خود را معرفی میکند و سیستم آن را شناسایی کرده و سپس باتری آن را شارژ میکند. به گفته وی، ۱۲۰۰ شارژر مختلف در سالجاری تولید شده است و تولید سال آینده را ۳۲ هزار شارژر پیشبینی میکنیم زیرا نیاز بازار است. رفان؛ خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه برقی دو برابر راندمان دارند و میزان سوختی که نیاز دارد کمتر است و برنامه درازمدت است. وسایل نقلیه برقی شارژ قائل تنظیم دارند بهعنوان مثال ایستگاههای شارژ اتوبوسها شبانه اتوبوسها را شارژ میکنند و در پیک نیست. وی ادامه داد: طرحهایی وجود دارد که از انرژیهای پاک استفاده شود و از انرژی خورشیدی بهعنوان سوخت استفاده شود. این مقام مسئول، در رابطه با قیمت برق، خاطرنشان کرد: در سالجاری قیمت برق خودروها برقی، قیمت برق تجاری با قیمت ۵۷۰ تومان است و با همکاری وزارت نیرو طرحی در دست اجراست که استفاده از شارژرهای خانگی تعرفههای محاسبه شده برای مشترکان قیمت پایه است. وی ادامه داد: برای اتوبوسها هم تعرفه تجاری است که سعی بر آن است که این تعرفه را به قیمت تجاری برسانند. البته باید در نظر داشت که قیمت خروجی در اختیار مالکین ایستگاههای شارژ است که کرمان موتور پس از شهرداری تهران بیشترین سهم را دارد.
دیدگاه بسته شده است.