قانون نظام صنفی اصلاح می‌شود

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان قانون نظام صنفی اصلاح می‌شود جلال‌الدین محمد‌شکریه‌ گفت: یکی از دغدغه‌های ما کمک به ایجاد و بسترسازی اقتصاد باز است. رییس اتاق اصناف مرکز گیلان در گفت‌وگو با خزر اظهار کرد: سال‌ها سیاست قیمت گذاری در کشورمان تجربه شد که در عمل امکان برندسازی نمی‌دهد و از آنجا که باید […]

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان

قانون نظام صنفی اصلاح می‌شود

جلال‌الدین محمد‌شکریه‌ گفت: یکی از دغدغه‌های ما کمک به ایجاد و بسترسازی اقتصاد باز است.

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان در گفت‌وگو با خزر اظهار کرد: سال‌ها سیاست قیمت گذاری در کشورمان تجربه شد که در عمل امکان برندسازی نمی‌دهد و از آنجا که باید به سازمان تجارت جهانی وصل شویم، نیازمند تغییر این ساختار هستیم.

وی از اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد و افزود: در این اصلاحیه فصل مشترکی میان اتاق اصناف ایران و دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی وجود دارد که براساس آن قیمت گذاری تنها شامل کالا و خدماتی خواهد بود که هیأت دولت تصویب می‌کند و یا به تصویب مجلس می‌رسد.

شکریه تأکید ‌کرد: برای راهیابی به اقتصاد جهانی چاره‌ای جز آزا‌دسازی نداریم.

نایب‌رییس اتاق اصناف کشور تأکید ‌کرد: این مردم هستند که تشخیص می‌دهند خدمات را از کدام واحد دریافت کنند. مردم بهترین بازرس هستند و با حذف قیمت‌گذاری کسانی که خدمات شایسته‌تری دارند، باقی می‌مانند.

وی با بیان این‌که در قبال هر ۲۵ نفر یک واحد صنفی در کشور وجود دارد در حالی که این میزان در کشورهای پیشرفته یک واحد صنفی برای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر است، افزود: حال به این خیل عظیم ۳ میلیون واحد صنفی باید پدیده دستفروشی و فروشگاه‌های بزرگ را هم اضافه کرد.

 

رییس اتاق اصناف گیلان گفت: دولت در نظام تولید، توزیع، خدمات و خدمات فنی باید کمک کند تا هزینه‌های این واحد‌ها کاهش یابد.