نباید بگذاریم اصل ۴۴ در منطقه آزاد ۲۰ سال دیگر اتفاق بیفتد

نباید بگذاریم اصل ۴۴ در منطقه آزاد ۲۰ سال دیگر اتفاق بیفتد رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان با بیان این‌که سهم بخش خصوصی در منطقه ‎آزاد باید مشخص شود، متذکر شد: نباید بگذاریم اصل ۴۴ در منطقه آزاد ۲۰ سال دیگر اتفاق بیفتد. به گزارش تسنیم، رمضان بهرامی با بیان این‌که […]

نباید بگذاریم اصل ۴۴ در منطقه آزاد ۲۰ سال دیگر اتفاق بیفتد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان با بیان این‌که سهم بخش خصوصی در منطقه آزاد باید مشخص شود، متذکر شد: نباید بگذاریم اصل ۴۴ در منطقه آزاد ۲۰ سال دیگر اتفاق بیفتد.

به گزارش تسنیم، رمضان بهرامی با بیان این‌که سال گذشته در بحث فرودگاهی جهش خوبی داشتیم، افزود: استان گلستان جذب سرمایهگذاری خوبی داشت و شرکتهای چینی در استان گلستان کارخانه و منابع دارند.

وی بیان ‌کرد: نیاز است که از فضای اقتصادی استان ما خوب استفاده شود و نباید تنها تصور شود که باید از سرمایهگذاران خارجی در توسعه اقتصاد استان استفاده شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ادامه‌ داد: در سال ۱۳۹۶ امید داریم با توجه به بستهای که رییس‌جمهور به مجلس ارسال میکنند، سهم بخش خصوصی دیده شود و امید داریم امسال سال خوبی برای بخش خصوصی باشد.

بهرامی یادآور ‌شد: امید داریم فضای انتخابات در مسیر تولید و اشتغال تأثیرگذار نباشد، مگر این‌که جامعه ما را به سمتی پیش ببرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع ‌و معادن ‌و کشاورزی گرگان ادامه ‌داد: رتبه استان گلستان در جذب منابع کارگروه رونق تولید قابل قبول بود و رییس سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت استان در این مسیر تلاش خوبی داشتند.

بهرامی یادآور‌شد: گر چه این تسهیلات مرهم کوچکی بر زخم اقتصاد و بنگاههای ما بود اما توانست کمک خوبی برای ادامه روند بنگاههای اقتصادی استان باشد.

وی خاطرنشان‌ کرد: خانه صنعت ‌و اتاق بازرگانی یکی از اعضای ثابت کارگروه رفع موانع تولید بود و قدمهای خوبی در این راستا برداشته شد اما نمیتوان گفت که همه مشکلات صنعت با این کارگروه حل شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌ و معادن و کشاورزی گرگان به شعار سال اشاره کرد و افزود: تولید مقدم بر اشتغال است و مسلم باید تولید شکل بگیرد تا اشتغال ایجاد شود و فراز و نشیبی در یک دهه اخیر داشتیم که منابع استان به هدر رفته است

بهرامی گفت: دغدغه فعالان اقتصادی این است که توجه به فعالیتهای اقتصادی استان شود.

وی افزود: نگاه و تفکری وجود دارد که با شعار مقام‌معظم‌رهبری و توصیه رییس‌جمهور در کشور نیست، دغدغه مقام‌معظم‌رهبری و رییس‌جمهور اقتصاد و تولید است و باید بیندیشیم چه چالشی است که ما را در مقابل منویات مقام‌معظم‌رهبری و رییس‌جمهور قرار میدهد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع ‌و معادن و کشاورزی گرگان اظهار‌ کرد: در کجای دنیا میتوان اقتصاد و تولید با پرداخت ۱۰ روزه بانکی ارایه شود.

بهرامی با بیان این‌که قاچاق کالا درصدی به واحدهای تولیدی ما ضربه میزند، یادآور شد: در منویات مقام معظم رهبری هم به این مهم تأکید شد که تولید قوانین مزاحم در کارخانه قانونسازی مجلس شورای اسلامی تعطیل شود.

وی افزود: یک سال از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی میگذرد و امروز وقت آن رسیده که نمایندگان مجلس به میان فعالان اقتصادی بیایند و همگرایی با ما ایجاد کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌ و معادن و کشاورزی گرگان گفت: نشستهای معتددی داشتیم و نامهای را برای مقام معظم رهبری تهیه کردیم و مطالبی به صورت کشوری و استانی بیان کردیم.

بهرامی گفت: سال ۱۳۹۵ سال خوبی بود و هیأتهای مختلفی وارد استان گلستان شدند و بستری که اتاق بازرگانی میتواند ایجاد کند این روادید است و باید زیرساختهای لازم را برای این مهم ایجاد کنیم.

وی افزود: ۵۳ درصد صادرات را با کشور قزاقستان داشتیم و رییس سازمان صنعت‌ و معدن استان تأکید داشتند که روادید تجاری با ۱۸ کشور به ۲۰ کشور افزایش پیدا کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌ و معادن و کشاورزی گرگان به ایجاد هلدینگهای صادراتی در استان تأکید کرد و گفت: در رابطه با کشورهای حوزه سی.آی.اس قبل از تحریم و پس از تحریم به همین شکل عمل کردیم و مشکلاتی برای ترانزیت پول داشتیم.

بهرامی تأکید‌کرد: ما به اتاق تهاتر ایران معترض هستیم و دستهایی وجود دارد که اجازه نمیدهد سهم ارزش‌افزوده استان مرزی گلستان در صادرات به خود این استان برسد.

وی گفت: در استان گلستان کم‌تر از ۰٫۵ درصد منابع استان که هدفمند هم نیست به صادرات اختصاص پیدا کرده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان به رفع موانع صادراتی اشاره کرد و گفت: باید منابعی برای صادرات برای تولیدکنندگان ما در نظر گرفته شود.

 

بهرامی یادآور شد: در به انتقال تکنولوژی نیاز داریم و همه بسترهایی که میتواند اقتصاد استان را از این وضعیت خارج کند وجود دارد و انتظار ما این است که استانداری گلستان از واحدهای تولیدی همانند گذشته حمایت کند.