پژوهشگر جوان ایرانی از بومیسازی کلاستر دیجیتال خودرو خبر داد و گفت: طبق قراردادی که با دو خودروساز بزرگ کشور منعقد شده این کلاستر در خودروهای جدید نصب شده است. به گزارش ایرنا، سیدپوریا محتشمی؛ برگزیده جشنواره بیستوششمین جشنواره بینالمللی خوارزمی، اظهار داشت: این طرح که در جشنواره بهعنوان طرح کاربردی شناخته شد، کلاستر دیجیتال […]
پژوهشگر جوان ایرانی از بومیسازی کلاستر دیجیتال خودرو خبر داد و گفت: طبق قراردادی که با دو خودروساز بزرگ کشور منعقد شده این کلاستر در خودروهای جدید نصب شده است. به گزارش ایرنا، سیدپوریا محتشمی؛ برگزیده جشنواره بیستوششمین جشنواره بینالمللی خوارزمی، اظهار داشت: این طرح که در جشنواره بهعنوان طرح کاربردی شناخته شد، کلاستر دیجیتال است. وظیفه اصلی آن نمایش اطلاعات مناسب برای راننده است و در واقع کلاستر دیجیتال یک واحد پیشرفته برای نمایش تمامی اطلاعات خودرو به راننده است. وی با بیان اینکه کلاستر دیجیتال بهعنوان جایگزینی برای پشت آمپرهای قدیمی است، گفت: در خودروهای قدیمی نمایش اطلاعات همچون آمپر، سرعت، کیلومتر و موارد دیگر به صورت مکانیکی و ثابت وجود داشت اما در مدل خودروهای جدید که سیستمهای کمکراننده و خودران و نیمهخودران اضافه شده نیاز است که اطلاعاتی در اختیار سرنشینان و راننده قرار گیرد و کلاستر جدید امکان ارائه اطلاعات به این افراد را فراهم کرده است. مدیرعامل شرکت توسعه فناوریهای خاص، افزود: با پیشرفت سامانههای کمکراننده، نیاز به نمایش دادههای بیشتر و متناسب در حین رانندگی به وضوح احساس میشود. این امر به ویژه در مسیریابی و تعامل با دیگر سامانههای خودروهای جدید اهمیت دارد. محصول کلاستر دیجیتال خودرو یک واحد پیشرفته برای نمایش تمامی اطلاعات خودرو به راننده است و بهعنوان جایگزینی برای پشت آمپرهای قدیمی معرفی میشود. وی اظهار داشت: در کلاستر دیجیتال المانهای مکانیکی را حذف و از ال سی دی استفاده کردیم همانطور که در خودروهای وارداتی این موضوع مرسوم شده است و پیشفرض است که خودروهای الکتریکی کلاستر دیجیتال دارند. محتشمی؛ درخصوص مزیتهای این طرح، گفت: در صنعت خودروسازی این محصول تجربه بهتری را برای کاربر (راننده) ایجاد میکند و میتواند از تمهای مختلف در رانندگی بهرهمند شود. مزیت دیگر آن این است که سختافزار ثابت است و متناسب با هر خودرو نرمافزار را تغییر میدهیم. وی افزود: از جمله امکانات این محصول میتوان به تغییر تم رنگبندی (قابلیت تغییر تم و رنگبندی متناسب با خودرو و سلیقه کاربر با دقت تفکیک و نرخ نوسازی بالا)، نمایش دادههای افزوده (ارائه اطلاعات اضافی برای کمک به رانندگی)، تطبیق صفحه نمایش (تنظیم صفحه نمایش براساس امکانات در دسترس در خودرو) و ارتباط پرسرعت (فراهم کردن ارتباط سریع برای نمایش دادههای بیشتر) است. این محقق، گفت: یکی از چالشهای اصلی در این زمینه نیاز به قدرت پردازش گرافیکی بالا و توان مصرفی مناسب است. در شرایطی که خودرو تنها از باتری تأمین انرژی میکند. مدیریت مصرف انرژی و زمان آماده به کار کوتاه، از نقاط قوت هماهنگی سختافزاری و نرمافزاری طرح بومیسازی شده کلاستر دیجیتال محسوب میشود. وی اضافه کرد: این کلاستر دیجیتال با دو گذرگاه CAN Bus متناسب با شبکه خودرو طراحی شده و تنها با یک کانکتور به خودرو متصل میشود که امکان جایگزینی کلاسترهای قدیمی را فراهم میآورد. محتشمی؛ گفت: بهطور کلی کلاستر دیجیتال نه تنها اطلاعات حیاتی خودرو را به صورت واضح و جذاب نمایش میدهد، بلکه با قابلیتهای پیشرفته خود، تجربه رانندگی را بهبود میبخشد و ایمنی را افزایش میدهد. به این صورت که اگر خرابی و مشکلی در خودرو رخ دهد عیبیابی کرده و موارد را اعلام میکند. وی در پایان، گفت: برای پیادهسازی کلاستر دیجیتال در خودروهای تولید داخل با دو خودروساز داخلی قراردادهایی منعقد شده است و هماکنون در خودرو شاهین و تارا نصب شده است و تلاش کردیم از المانهای ایرانی و اسلامی استفاده کنیم.
دیدگاه بسته شده است.