رونق نداشتن فروش فروشگاهی به معنای رکود در تولید و توزیع نیست

رییس اتحادیه لوازم خانگی رونق نداشتن فروش فروشگاهی به معنای رکود در تولید و توزیع نیست محمد طحان‌پور گفت: عدم رونق فروشگاه‌های سطح شهر به معنای رکود در تولید و توزیع در این بخش نیست و اگر تولیدکنندگانی هستند که تولید آنها در بازار با اقبال مواجه نمی‌شود، باید به بهبود کیفیت کالای تولیدی خود […]

رییس اتحادیه لوازم خانگی

رونق نداشتن فروش فروشگاهی به معنای رکود در تولید و توزیع نیست

محمد طحان‌پور گفت: عدم رونق فروشگاه‌های سطح شهر به معنای رکود در تولید و توزیع در این بخش نیست و اگر تولیدکنندگانی هستند که تولید آنها در بازار با اقبال مواجه نمی‌شود، باید به بهبود کیفیت کالای تولیدی خود بیندیشند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: فروش لوازم خانگی در واحدهای صنفی‌ رونق زیادی ندارد. یکی از دلایل آن این است که تعداد واحدهای فروش بیش از حد نیاز است که در کنار آن فعالیت سایت‌های اینترنتی و نوین فروش بر کاهش مراجعه مردم به واحدهای صنفی مؤثر بوده است.

وی افزود‌: ‌عرضه در بازار بیش از تقاضای موجود است و با راه‌اندازی بخش تعاونی‌های ادارات و سازمان‌ها و پیش‌بینی شرایطی برای خرید اقساطی و بلندمدت مراجعه مردم به فروشگاه‌های سطح شهر کاهش داشته است.

طحان‌پور خاطرنشان‌ کرد: ‌برخی از تولیدکنندگان کالای کیفی و با خدمات مناسب پس از فروش ارایه نمی‌دهند اما باید بدانند رمز ماندگاری در بازار، بهبود کیفیت تولید است.

وی با بیان این‌که تولید لوازم خانگی در کشور با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شده است، ادامه‌ داد‌: برخی از کارخانه‌ها نیز با افزایش حدود ۵۰ درصدی در تولید مواجه شده‌اند و به‌طور میانگین تولید کارخانه‌های لوازم خانگی با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شده است.

 

طحان‌پور با اشاره به پیش‌بینی فروش‌های فوق‌العاده فروشگاهی در سطح شهر عنوان ‌کرد‌: ‌در کالاهای خارجی نیز تخفیفات و پیش‌بینی‌هایی برای فروش تا پایان فروردین در نظر گرفته شده و می‌توان گفت رکود در توزیع و فروش وجود ندارد‌، حتی اگر واحدهای صنفی رضایت از فروش نداشته باشند؛ چون کار فروش آنها را واحدهای دیگر انجام می‌دهند.