سال ۹۵ پرداختی به پیمانکاران صفر بود

معاون وزیر علوم سال ۹۵ پرداختی به پیمانکاران صفر بود شهره حقی- سرپرست معاونت اداری مالی وزارت علوم گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر برای طرح‌های عمرانی پولی نداشتیم و سال ۹۵ پرداختی ما به پیمانکاران صفر بود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدحسین امید تصریح کرد: سال ۹۵ سال سختی برای دانشگاه‌ها بود اما در انتهای […]

معاون وزیر علوم

سال ۹۵ پرداختی به پیمانکاران صفر بود

شهره حقی- سرپرست معاونت اداری مالی وزارت علوم گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر برای طرح‌های عمرانی پولی نداشتیم و سال ۹۵ پرداختی ما به پیمانکاران صفر بود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمدحسین امید تصریح کرد: سال ۹۵ سال سختی برای دانشگاه‌ها بود اما در انتهای سال اتفاقات خوبی برای دانشگاه‌ها رقم خورد. دانشگاه‌ها هر ساله اعتبارات تعمیرات اساسی را در تابستان دریافت می‌کردند اما این اتفاق سال گذشته به خاطر منابع دولت نیفتاد ولی روزهای آخر سال اتفاقات خوبی رقم خورد به‌طوری که دانشگاه‌ها توانستند بدهی و کسری‌هایی که از سال‌های ۹۱ و ۹۲ مانده و به سال‌های بعد منتقل شده بود را جبران کنند.

وی افزود: اواخر دی ماه بود که موفق شدیم اعتبارات تعمیرات اساسی را به صورت صددرصد دریافت کنیم. اعتباراتی که به دانشگاه‌ها از این بخش اختصاص یافت بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

امید به تخصیص‌های جاری دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۹۱ تخصیص‌های جاری زیر ۸۰ درصد و در سال ۹۲ تخصیص‌‌‌ها بالای ۹۲ درصد بود که این تخصیص‌‌‌ها دائماً در بین سال‌ها نوسان داشت ولی در سال گذشته تخصیص ما به بالای ۹۹٫۲ درصد رسید در جاهایی حتی به صددرصد نیز رسید.

وی خاطرنشان ‌کرد: دانشگاه‌های ما از سال ۹۰ و ۹۱ بدهی و کسری داشتند تا این‌که در اواخر تابستان دولت مصوب کرد از محل تبصره ۳۶ اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ و از محل انتشارات اوراق صکوک اجاره رقم هزار میلیارد تومان برای کسری دانشگاه‌ها مصوب شد برای نهایی کردن این موضوع ما باید اسنادی را آماده کرده و ارایه می‌دادیم. خیلی از دانشگاه‌ها اسناد آماده شده نداشتند سرانجام یکی از دانشگاه‌ها اسنادش قابل قبول بود برای همین انتشار اوراق در روزهای آخر سال اتفاق افتاد. چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انتشار اوراق صکوک برای وزارت علوم انجام شد.

امید با بیان این‌که خوشبختانه از محل اعتبارات تبصره ۳۶ که پیش‌بینی شده بود دولت بدهی دستگاه‌های اجرایی را به شهرداری پرداخت کند، گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان نیز بدهی دانشگاه‌ها به شهرداری‌ها از طریق اوراق صکوک تأمین و در اختیار استانداری‌ها قرارداده شد و در حال توزیع است. باقی مانده این اعتبار فقط برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده خواهد شد.

 

وی یادآور شد: از این ۴۰۰ میلیارد تومان ۲۵۰ میلیارد تومان به بدهی پیمانکاران هزینه‌ای، ۱۵۰ میلیارد تومان به بدهی پیمانکاران پروژه‌های مصوب اختصاص یافت و قسمت آخر اوراق مذکور به اعتبارات عمرانی اختصاص خواهد یافت. متأسفانه در سال‌های اخیر برای طرح‌های عمرانی پولی نداشتیم و سال ۹۵ پرداختی ما به پیمانکاران صفر بود. ۱۱ درصدی هم که اختصاص داده شد از محل اوراق صکوک اجاره بود.