معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حملونقل راهآهن، با اشاره به تدوین بسته سرمایهگذاری سهضلعی در صنعت ریلی، گفت: در این بسته با توجه به زمان و مکان، اولویتها تغییر میکند. به گزارش تسنیم، نورا… بیرانوند؛ اظهار کرد: در حوزه سرمایهگذاری در راهآهن، یک بسته حمایتی تدوین کردهایم که سه ضلع دارد؛ ضلع اول این بسته […]
معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حملونقل راهآهن، با اشاره به تدوین بسته سرمایهگذاری سهضلعی در صنعت ریلی، گفت: در این بسته با توجه به زمان و مکان، اولویتها تغییر میکند. به گزارش تسنیم، نورا… بیرانوند؛ اظهار کرد: در حوزه سرمایهگذاری در راهآهن، یک بسته حمایتی تدوین کردهایم که سه ضلع دارد؛ ضلع اول این بسته اتخاذ تدابیر برای افزایش بازدهی سرمایهگذاری در بخش ریلی است، بهگونهای که بتوانیم سرمایهگذاران را نسبت به بازارهای رقیب جذب کنیم. وی ادامه داد: ضلع دوم بسته، بحث کاهش ریسک سرمایهگذاران در فضای بخش ریلی است. ضلع سوم نیز تأمین مالی است؛ یعنی اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین مالی صنعت. بیرانوند؛ افزود: این بسته طی مشورت با سرمایهگذاران حاضر در صنعت و مذاکره با تأمینکنندگان مالی از جمله صندوق توسعه ملی، بازار سرمایه، بورس و اوراق بهادار، تأمینکنندگان مالی خارجی، سرمایهگذاران داخلی و… تهیه شده است. ما تلاش کردهایم فضای کسبوکار مناسبی را برای سرمایهگذاران فراهم کنیم. وی گفت: ماده۱۲ قانون رفع موانع تولید یا پرداخت صرفهجویی سوخت یکی از تدابیری است که برای افزایش بازدهی سرمایهگذاری در نظر گرفتهایم. در حالحاضر، سرمایهگذاری در بخش ریلی اقتصادی است و این حوزه برای سرمایهگذاران جذابیت دارد. بیرانوند؛ خاطرنشان کرد: خوشبختانه این بستر که نام آن را «زیستبوم سرمایهگذاری ریلی» گذاشتهایم، توجهات زیادی را جلب کرده است. در این بسته، اولویتبندی داریم؛ در بعضی مواقع مسافری، لکوموتیو و بسته به زمان و مکان، اولویتها تغییر میکند. معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حملونقل راهآهن، افزود: در بحث تبصره ۱۸، حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان وام کمبهره تدارک دیدهایم و میزان تقاضا برای سرمایهگذاری در این زمینه در برخی موارد تا هفت برابر میزان تسهیلات است. وی با بیان اینکه استقبال از سرمایهگذاری در حوزه ناوگان بالاست، اضافه کرد: قراردادهای دیگری نیز در بخش سرمایهگذاری توسعه خطوط ریلی در دست اقدام داریم. حدود ۳۰ شرکت تقاضای سرمایهگذاری در بخش ریلی دارند که نمیتوانیم به تمامی آنها پاسخ دهیم. معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حملونقل راهآهن، ادامه داد: سرمایهگذاران هم داخلی و هم خارجی و عمدتاً از چین، روسیه، کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیجفارس هستند. بیرانوند؛ یادآور شد: هیئت مدیره راهآهن در بندر خشک آپرین ۲۰۰۰ میلیارد تومان تصویب کرده است که در رابطه با آن اطلاعرسانی خواهد شد. همچنین، در حوزه ناوگان، تعمیر و نگهداری لکوموتیو، تعمیر واگنهای مسافری و خرید و تأمین نیز برنامهریزیهای ویژهای داریم.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: باید در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم و راه برونرفت از وضعیت فعلی، بازنگری در فرآیندهاست. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ طی دیدار با اعضای هیئتمدیره انجمن صنایع ریلی ایران، افزود: سلسله نشستهایی با فعالان بخشهای مختلف صنعت ریلی در حال برگزاری […]
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: پایین بودن نرخ بهرهوری ناوگان و شبکه ریلی کشور، تمرکز ویژه بر نگهداشت و استفاده از تکنولوژیهای روز را در این صنعت میطلبد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن، جبارعلی ذاکری؛ افزود: امروز با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سازمانها و صنایع ایرانی ناچار هستند برای رسیدن به […]
راهآهن ایران یکی از مهمترین زیرساختهای حملونقل کشور محسوب میشود که در زمینه جابجایی مسافر و بار نقش بسزایی دارد. با این حال، در سالهای اخیر این سیستم با چالشها و معضلات جدی همچون: مشکلات مالی و بودجهای، عدم توسعه و بهروزرسانی زیرساختها، فرسودگی وکمبود ناوگان و تجهیزات، ایمنی، و… مواجه شده است که تأثیرات […]
گروه راهوشهرسازی -در بین بخشهای مختلف حملونقل، حوزه ریلی به دلایل مختلف ازجمله؛ حمل انبوه با قیمت مناسب، افزایش نظم و ایمنی، کاهش تصادفات، قابلیت افزایش سرعت مطمئن، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی زیستمحیطی بسیار مورد توجه کشورهاست، با این حال، در ایران بهرغم صرف تلاش و هزینه بسیار در این زمینه، به دلیل […]
دیدگاه بسته شده است.