یک ماه بعد از واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخشخصوصی؛ سهامدار، استراتژیها و برنامههای تیم جدید مبتنی بر ارتقای کیفیت محصولات اعلام شد. به گزارش مناقصهمزایده، مجموعه سیاستهایی که تأمین کیفیت خودروهای تولیدی را بر موضوعات دیگر ازجمله افزایش تیراژ، مقدم شمرده، از سوی قائممقام مدیرعامل ایرانخودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول اعلام شد: ۱. […]
یک ماه بعد از واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخشخصوصی؛ سهامدار، استراتژیها و برنامههای تیم جدید مبتنی بر ارتقای کیفیت محصولات اعلام شد. به گزارش مناقصهمزایده، مجموعه سیاستهایی که تأمین کیفیت خودروهای تولیدی را بر موضوعات دیگر ازجمله افزایش تیراژ، مقدم شمرده، از سوی قائممقام مدیرعامل ایرانخودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول اعلام شد:
۱. کنارگذاشتن پلتفرمهای قدیمی
براساس توضیحات «حسن قرهئی»؛ قائم مقام مدیرعامل ایرانخودرو، در حوزه استراتژی و توسعه محصول یکی از نخستین گامهای تیم مدیریتی جدید، کنار گذاشتن پلتفرمهای قدیمی مانند P100 و P700 است.
۲. ارتقای پلتفرم تارا و ریرا
قائم مقام مدیرعامل ایرانخودرو، در حوزه استراتژی و توسعه محصول خبر داد: پلتفرمی که «ریرا» روی آن تولید شده ارتقاء مییابد. براساس توضیحات مسئول ارشد ایرانخودرو، ۱۶ ایراد محصولات «تارا»، «دنا» به ویژه «ریرا» شناسایی و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.
۳. ارتقای محصولات کلاس C ایرانخودرو
به گفته قرهئی؛ محصولات ایرانخودرو همواره در کلاس C از رقبای خود جلوتر بودند و برنامه داریم همواره در این بخش لیدر بازار باشیم. عرضه محصولات کلاس C ایرانخودرو در ابعاد بزرگتر در اندازه خودروی کرولا یکی از اهداف مدیریت جدید ایرانخودرو است.
۴. تمرکز بر تولید خودروهای هیبرید
تولید خودروهای هیبریدی از برنامههای مهم مدیریت جدید ایرانخودرو است که از سوی قائم مقام مدیرعامل ایرانخودرو، در حوزه استراتژی و توسعه محصول تبیین شد. بر پایه گفتههای وی، در قدم اول بازنگری در پروژه تارای هیبرید به منظور تغییر ظاهری مطلوب و همچنین ارتقای کیفیت در دستور کار قرار دارد. خودروهای هیبریدی از ترکیب دو یا چند منبع قدرت مانند برق و بنزین برای حرکت استفاده میکنند که به کاهش مصرف سوخت، آلودگی کمتر و بهبود کارایی خودرو کمک میکند.
۵. استانداردهای سختگیرانه در تأمین قطعات
علاوه بر تغییر و تحول در حوزه پلتفرمها، استانداردهای جدید و سختگیرانهای برای تأمین قطعات مورد نیاز ایرانخودرو اتخاذ شده است؛ از جمله فعال شدن «تیم اقدام سریع» در واحد کیفیت که قرار است با هدف ارتقای کیفی محصولات ایرانخودرو، نظارت و بررسی دقیقتری در فرآیند تأمین قطعات داشته باشد.
۶. نظارت بر خرید قطعات خارجی
مدیریت جدید بر خریدهای خارجی نظارتهای بیشتری خواهد داشت و با ارتقای گارانتی قطعات خریداریشده، به دنبال تولید محصولات باکیفیتتر است.
۷. ارتقاء و استانداردسازی موتور
جلوگیری از پراکندگی پلتفرمهای موتوری و به زبان سادهتر ارتقاء و استانداردسازی موتور از دیگر برنامههای مدیریت جدید ایرانخودرو برای ارتقای کیفیت خودروهاست.
۸. تغییر ساختار واحد «تضمین کیفیت»
قدم اول مدیریت جدید ایرانخودرو برای ارتقای کیفیت محصولات این گروه صنعتی، تغییر ساختار واحد تضمین کیفیت این شرکت بود. براساس توضیحات قرهئی؛ واحد تضمین کیفیت در دوره مدیریت دولتی، زیرمجموعه یکی از قائم مقامهای ایرانخودرو بود اما مدیریت جدید از بخشخصوصی به واسطه اهمیت بالایی که برای تولید محصولات با کیفیت قائل است، واحد تضمین کیفیت را بهعنوان یکی از واحدهای مهم زیرمجموعه مدیرعامل تعریف کرده است. بر این اساس «واحد تضمین کیفیت» بهعنوان یک معاونت مستقل اختیارات بیشتری خواهد داشت.
۹. انتقال واحد «بازرسی پیش از تحویل» به واحد کیفیت
مدیریت جدید بخش «بازرسی پیش از تحویل» را از واحد فروش به واحد کیفیت انتقال داده است و به گفته قرهئی؛ پس از این ملاک تحویل محصولات به مشتریان «کیفیت» خواهد بود.
۱۰. آغاز همکاری با یک شریک معتبر بینالمللی
آنگونه که مدیر ارشد این مجموعه توضیح داد، مدیریت جدید ایرانخودرو در نظر دارد که سال آینده همکاری خود با یک شریک خارجی معتبر را آغاز کند تا علاوه بر ارتقای برندینگ ایرانخودرو زمینه تولید محصولی با کیفیت در داخل این شرکت را فراهم آورد، چراکه به گفته قرهئی؛ شریک خارجی فعلی ایرانخودرو حتی در مقایسه با سایر تولیدکنندگان داخلی از اعتبار و قدرت چندانی برخوردار نیست. ۱۰ فرمان یا ۱۰ گام جدید مدیریت ایرانخودرو در صورت اجرایی شدن یک معنا بیشتر ندارد؛ ارتقای کیفیت محصولات که منجر به رضایت مصرفکنندگان و احیای نام ایرانخودرو خواهد شد.
دیدگاه بسته شده است.