رشد ۲۳ درصدی پروازهای داخلی در نوروز ۹۵

وزارت راه و شهرسازی آمار پروازهای نوروزی انجام شده از ۲۵ اسفند‌ماه تا ۱۲ فروردین‌ماه را اعلام کرد که براساس آن فرودگاه‌های کشور ۱۴ هزار و ۶۱۴ پرواز را میزبانی کرده‌اند. به گزارش ایسنا، براساس آمارهای ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در طول ایام تعطیلات نوروزی پروازهای داخلی در قیاس با مدت […]

وزارت راه و شهرسازی آمار پروازهای نوروزی انجام شده از ۲۵ اسفند‌ماه تا ۱۲ فروردین‌ماه را اعلام کرد که براساس آن فرودگاه‌های کشور ۱۴ هزار و ۶۱۴ پرواز را میزبانی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، براساس آمارهای ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در طول ایام تعطیلات نوروزی پروازهای داخلی در قیاس با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲۳٫۵ درصدی داشته است و پروازهای خارجی نیز ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

براساس این اطلاعات در طول ایام نوروز فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان و اهواز پرترافیک‌‌ترین فرودگاه‌های کشور را در بخش داخلی به خود اختصاص داده‌ است و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز اصلی‌‌ترین فرودگاه بین‌المللی کشور لقب گرفته است.

وزارت راه و شهرسازی آمار پروازهای نوروزی در فاصله روزهای ۲۵ اسفندماه تا ۱۲ فروردین‌ماه را به تفکیک روزهای مختلف اعلام کرده که براساس آن روز ۶ فروردین‌ماه با بیش‌ترین آمار پرواز رکورددار این ایام بوده است.

در این روز فرودگاه‌های کشور ۱۰۴۵ پرواز را در خود جای دادند که در این آمار ۶۲۸ پرواز مربوط به برنامه‌های داخلی و ۴۱۷ پرواز مربوط به سفرهای خارجی می‌شود.

پس از آن روزهای۲۸ اسفند‌ماه با ۹۹۸ پرواز، ۲۹ اسفند‌ماه با ۹۵۹ پرواز، ۲۷ اسفند‌ماه با ۹۴۴ پرواز و ۱۲ فروردین‌ماه با ۸۹۹ پرواز قرار گرفته‌اند.

با توجه به این آمار‌ها به نظر می‌رسد با نهایی شدن آمار تعداد پرواز‌ها در ۱۳ فروردین‌ماه این روز نیز به عنوان آخرین روز از تعطیلات نوروزی به یکی از پرترافیک‌‌ترین روزهای تعطیلات نوروزی امسال بدل شود.