مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده بهکار در شبکه ریلی کشور، دستیابی به هدف پیشبینی شده در سالجاری برای حمل ۵۴ میلیون تن بار داخلی و بینالمللی با توجه به برنامههای اجرایی ادارات کل مناطق، عملیاتی است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی […]
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده بهکار در شبکه ریلی کشور، دستیابی به هدف پیشبینی شده در سالجاری برای حمل ۵۴ میلیون تن بار داخلی و بینالمللی با توجه به برنامههای اجرایی ادارات کل مناطق، عملیاتی است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری؛ در جلسه کمیسیونعالی گراف حملونقل ریلی، با اشاره به هدفگذاری راهآهن برای حمل ریلی ۵۴ میلیون تن بار در سال ۱۴۰۴، گفت: دستیابی به این هدفگذاری نیازمند هماهنگی میان تمامی بخشهای راهآهن به ویژه معاونتها و مدیران میانی است. معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به آماده بهکار بودن بیش از ۵۷۰ لکوموتیو باری در ابتدای سالجاری، دستیابی به هدف ۵۴ میلیون تنی در سالجاری را عملیاتی دانسته و تأکید کرد رقم اعلام شده کاملاً عملیاتی است. وی افزود: ملاک عملکرد مدیران مناطق و ستاد، تحقق حمل بار برنامهای در شبکه ریلی کشور است که با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده به کار در شبکه ریلی کشور، هیچ عذری درخصوص کاهش احتمالی آمار حمل پذیرفته نخواهد بود. ذاکری؛ با تقدیر از عملکرد راهآهن خراسان به دلیل رشد قابلتوجه حمل بار بینالمللی در بازهزمانی یک ساله، گفت: اهمیت دو منطقه خراسان و هرمزگان به دلیل نقشآفرینی در حمل بار بینالمللی بسیار بالا بوده و رشد حمل بار ریلی در این دو منطقه نقش پررنگی در دستیابی به برنامه هدفگذاری شده حمل هشت میلیون تن بار بینالمللی ترانزیتی ایفا میکند. مدیرعامل راهآهن، با اشاره به محور بودن حمل بار در شبکه ریلی ایران و اهمیت همکاری با شرکتهای فورواردری برای افزایش حجم حمل بار در بخشهای داخلی و بینالمللی، خواستار فعال شدن مدیران کل راهآهن در زمینه جذب بار و کمک به شرکتهای مذکور شد. وی براساس بررسیهای انجام شده و با اشاره به اهمیت قطار تهران- مشهد بهعنوان نماد قطارهای مسافری راهآهن جمهوری اسلامی ایران، زمان اجرای طرح افزایش تعداد قطارهای با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در این خط را از ابتدای تابستان اعلام کرد. ذاکری؛ در جریان بررسی آمار توقفهای ایستگاهی قطارها، خواستار بررسی دقیق دلایل توقف مازاد بر استاندارد قطارها در ایستگاههای راهآهن شد. مدیرعامل راهآهن، در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از تعویض سوزنهای قدیمی با سوزنهای بتنی جدید، بر لزوم افزایش سرعت قطارهای مسافری تهران-مشهد به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تأکید کرد و خواستار کاهش زمان سیر این قطار به ۶ الی ۸ ساعت شد.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه